laupäev, 1. november 2014

Stockholm ja vahetusõpilased!

Võrratu, parim, imeline!!! See reis oli üldse parim asi, mis minuga vaheajal juhtuda sai.
Minu vaheaja esimene päev algas kell 5.. Esimene äratus käis, Kristi oli kohe voodist püsti. (seda tavaliselt ei juhtu..) Asjad pakkisin eelmine päev, seega polnud vaja enam hommikul midagi erilist teha. 
Kell kuus sõitsime host-isaga kodust välja, olin 20 min varem rongi jaamas, ootasin rongi, selline mõnus ärevus oli sees, sest ma näen ju jälle oma armsaid vahetusõpilasi, seekord oli ka põnevam, sest oli ka neid, kes augustis tulid ja ma enne kohanud polnud. 
Kuna minu ja nelja teise õpilase rong jõudis juba kell 10 jaama siis ootas meid ees nii 3 tunnine ootamine. :) Ostsime kohvi ajasime juttu, siis hakkasid juba kõik vaikselt kohale tilkuma, kõige rõõmsam olin ma Aleksat nähes (lätlane). Siis juba teised uued ja vanad näod! Ja no muidugi eestlase nägemine võttis ikka mõnusalt rõõmsaks, saad kosta üle rongijaama paar kaunist sõna eesti keeles.. Ja siis oli kord käes korraldajatel tulla, ehk siis YFU's Uruguayst interniks olev Santiago, Evely (Eestist) ja Jaana (Saksamaalt) vabatahtlikud, kes muidu koolides presentantsioone teevad ja rootslane Einar, kes nüüd vabatahtlik Rootsi YFU's, tuli tagasi eelmine aasta oma vahetusaastalt Uruguayst. Nii häid vabatahtlike pole lihtsalt ammu näinud, jälle super inimesed!
Alustuseks jalutuskäik T-centrali, ootasime seal veits, tegime gruppifoto ja osad kiir-shoppingu. Pärast seda oli aeg hosteli liikuda, et ennast sisse checkida.
Minu tuba oli suur ja väga avar, minuga ühes toas olid kaks tüdrukut Taist ja üks imeline Lotte Belgiast. Lottega klappisime kohe, lihtsalt vahest mõtlen, kuidas on võimalik, et ma kohtan ühel hetkel inimesi, kes on igal poolt üle maailma, ei ole ainult Euroopa, igalt poolt on noh. Ja kuidas on võimalik, et suudan nendega kohe suhelda ja tunda ennast nagu oma reaalsete sõpradega?! Ma ei tea kuidas, aga see on võimalik..
Pärast seda võtsime jalutus teekonna vanalinna. Täitsa kodune tunne tuli peale, sest see on koht kus ikka on saanud jalutada varem.
Õhtusöögiks kogunesime kokku ja läksime sellisesse suurde majja, mille sees kolmel korrusel erinevad restoranid.
Pärast seda oli aeg mänguks. Meid jagati gruppidesse, iga grupp sai omale ka ühe vabatahtliku, põhimõte oli siis see, et saime paberi kus oli kirjas erinevad tegevused, mida ja kus tegema peame, nt küsimus, mida tähendavad need ringid rongijaamas ja et minge tehke selfie kinos sees jne, väga lahe oli igas tahes.
Kui aeg tagasi hostelisse minna olid kõik kui laibad! Üks teisest võidu käis lihtsalt haigutamine.. :D Nii et see õhtu said kõik väga ruttu magama.

Teine päev- teisipäev 
Alustasime igapäev päeva imelise hommikusöögi buffelauaga!! Võrratu, erinevad kuklid-saiad, võid ja nutella, juustud, vorstid, singid, tomatid, kurgid, paprikad, hommikusöögi kelloksid, jogurtid, küpsised.. :D Kohvi, tee ja apelsinimahla masin KUHU PANED TERVED APELSINID SISSE JA PRESSID ENDALE ÜLI HEA VÄRSKE APELSINI MAHLA!!! vähe ei joonud hommikuks kaks tassi mahla ja tassi kohvi? :D Lisaks veel peekonit ja värki. Kõike, mida hing oodata jõudis, alati Lottega rääkisime juba õhtul, et jõua hommikusööki ära oodata.. :D
Järgmiseks kasutasime metrood ja trammi, et minna Skansenisse, see on selline loomaaed ja rootsi kultuuri tutvustav asi üheskoos, saare peal. Olin seal varem käinud paar aastat tagasi, aga kuna mulle loomaaiad väga meeldivad, siis oli see ikka väga lahe. :)
Lõuna oli meil seal- ehk pidasime pikniku. Piknik nagu piknik ikka, ainukese vahega, et PIPARKOOKE sai kah! Ülim jõul tuli peale.
Saarelt võtsime laeva tagasi Gamla Stani, kus läksime Royal Armoury muuseumi. Ütleme, et see oli päris lahe, vanad rõivad ja võitlus vahendid.. võimalik oli ise ka kleite ja asju proovida..
Pärast seda läksime kahe lätlase, sakslase, jaapanlase, itaallase ja prantslasega fikale, ehk istusime kohvikusse jõime kohvi-kakaod ja ajasime juttu KÕIGEST! ütleme nii, et poiss Jaapanist sai nüüd teada, kuidas see noorteelu euroopas- Rootsis tegelt käib.. :D
See kord sõime õhtust omapäid, nii me jõudsime Ulrica (saksamaa), Kristiani (itaalia), Santiago (intern) ja Einariga Burger King'i. :D  Lõpuks ühines ka Jaana, nii et see õhtusöök oli veits rämps, aga see eest väga maitsev ja jututeemad söögi kõrvale huvitavad!
Õhtusteks tegevusteks oli see kord hostelis sees tegevuste tegemine. Mina õpetasin kolmeme sakslasele yatzit, sest ma ausalt ei teadnud, kuidas see võimalik, et nad ei tea seda.. (Mina mängin seda siin perega väga tihti..)
Ja viimase mängu tegin ka Maffiat kaasa! Nii et Maffia pole ainult Eestis noorteseas nii populaarne- ülemaailmne asi!

Kolmapäev - 
Hommikusöök ja kohtumine hosteli ees, et võtta sõit ette metroo ja trammiga Vasa muuseumi.
Olin sellest palju kuulnud ja näinud, aga kohapealne värk oli ikka täitsa teine, giidi jutt oli veel lisaks väga huvitav, nii et kõik väga super luks.
Vasa purjetas oma esimesele reisile ja vajus põhja Stockholmi sadamas 10. augustil 1628 aastal. Pärast 333 aastat mere põhjas õnnestus aastal 1961 vrakk vee alt välja tõsta. Restaureeritud laev on ehitud sadade nikerdatud skulptuuridega ja koosneb 98% originaalosadest.
Vasa annab ainulaadse ülevaate varasest 17. sajandi Rootsist ning on tänasel päeval üks maailma suurimatest turismiaktratsioonidest. 
Reaalset ongi need nikerdused väga ulmelised ja lahedad! Kiidan ja soovitan minna, kes pole käinud.
See oli päev, kus oli aega teha shoppingut ja süüa oma päid, kell kolm saime kokku metroo jaama juures, et need kes kontorit külastada tahavad kokku saaks ja üheskoos YFU rootsi kontorisse tee võtaks. Ütleme nii, et see kontor, mida varem piltide pealt fbs näinud olin, oligi mu silme ees nüüd reaalne.. kõigi meie profiilid seina peal, pikk laud, kohvi ja küpsistega. Need töötajad, kes suga muidu meiltsi kirjutanud on, need kes sulle on otsinud pere ja kooli. NII LAHE! Kiire tutvusring ja siis juba algaski selline mõnus jutuvadin. Enamasti rääkisime koolide kordinaatoriga, väga lahe naine. jee.
Õhtusöögi ajaks lahkusime kontorist ja võtsime tee jälle ühte suurde kohta, kus palju söögikohti, aga kuna seal oli jällegi üli palju rahvast ja kohti polnud, värskest õhust rääkimata, siis otsisime belglaste, lätlase ja sakslastega omale muud kohta..
Pärast seda võtsime jälle tee ette hosteli, et alustada oma kingituste jagamisega (igaüks võttis loosiga nime, kellele tuli teha 50kr ulatuses kingitus), mina tegin tüdrukule Mehhikost, kinkisin rootsi kommi ja piparkoogivormid.. need nägid väga armsad välja ja kindel, asi mida tal pole.
Ise sain Vasa pastaka, kus see liikuv laev on.. Eeldan, et isegi tean, kes selle kinkis, sest olime ennist Jaanaga arutanud selle üle, kui lahe pastakas see ikka on... :D
Pärast seda sõime kommi ja istusime koos, ehk siis - myskväll. Ehk sõime koos, istusime ringis ja mängisime pmt kaks tundi Maffiat.. Üli põnev ja ütleme nii, et kaks dektektiivi istusid kõrvuti ja tahtsid teistele selgeks teha, kes on maffia, keegi ei uskunud ja nii Santiago oma bandega meid tappis.. :)
Pärast seda oli küll aega magama minna, aga istusime veel veits üleval ja rääkisin kõigile kaasa arvatud lätlastele, kuidas kõik väiksed lapsed Eestis usuvad, et lätlastel on 6 varvast.. :D Nad ise kuulsid sellest esimest korda, itaallane pani google sisse lase alguse 'lätlastel on..' ja esimene asi mis tuli oli 6varvast.. kõik naersid, kõigil oli lõbus, ja siis sain teada, et neil on ütlemine, et eestlased on aeglased, aga nad isegi ei teadnud, kas aeglane mõtlemine või aeglane liikumine, ma ka ei tea, sest minu arust nagu mitte väga kumbagi, vähemalt mitte minu puhul.. :D
Lõpuks tulid meie liidrid ja ajasid meid ikkagi magama.

Neljas päev- viimane päev- neljapäev
Jällegi see imeline hommikusöök. Ja pärast seda oligi pmt kaks tundi aega, et kõigiga juttu ajada ja asjad pakkida ja sammud seada. Meid jagati siis kella 11 saabudes kahte gruppi..  Mina olin esimeses, kes Jaana ja Santiga rongijaama läks.. mu rongini oli küll mingi 2 tundi aega, aga no sain kõiki teisi ära saata seal, sest enne kui ma ära läksin tulid veel teine grupp ka.. nii et kahekordne hüvasti jätt..
Muidu oli kõik väga rõõmus ja tore, aga ühekorraga tõmbas kõhus jumala õõnsaks ja pisarad tulid silma.. Kallistasin veel korra kõiki ja siis oligi aeg ära minna.. viskasin oma jube raske koti õlale silmad märjad astusin minekut.. Neli tundi rongi ootas ees, sest some how jäi see rong pool tundi hiljaks.. ma küll aru ei saanud, et me oleksime kusagil aega kaotanud, aga ju siis.. Rootsi ja rongid.. - võimatu paar.
Magasin, sõin ja vaatasin kuidas mu vastas istuv väike preili finns i sjön'i emaga mängib.. Olin kade, tahtsin ka mängida tegelikult. :D

Rongi jaamas ootas mind host-isa, kellega pidime poest läbi käima (loe: tund aega üli väsinult Max's).
Pärast seda koju jõudes ootas mind üllatus- host ema oli mulle mu pildiga tassi teinud!!! :) Nüüd on mul OMA kohvi tass.
Rääkisime veel palju Stockholmist ja ma arvan, et iga mu lause lõppes ikka ohates ja öeldes.. 'ma olen ikka nii rahul ja õnnelik, et seal käisin..'
LISAKS sain teada, et mu pere valis esmalt mu SILMADE PÄRAST!!! Kujutate ette mu nägu, kui kuulsin, et esimene valik tehti silmade pärast.. Need samad silmad läksid ikka väga suureks..
Pmt vaatas host-ema silmade järgi, et tahab mind, sest ütles, et sealt sinistest silmadest paistis palju südant.. pärast seda alles luges mu profiili- ja pere kirja. Pean ütlema, et need silmad siin on täitsa teiste silmadega sobinud, nii et tulevased vahetusõpilased, te ei või ealeski teada, mille põhjal teid valitakse. Aga lõppkokkuvõttes, valisid kõik mu esimese valikuna nii, et ma väga rahul. :)

Lõppkokkuvõtteks- MA OLEN SELLE REISIGA LIHTSALT NII VÄGA VÄGA VÄGA RAHUL JA NII NII TÄNULIK SANTILE, EVELYLE, JAANALE JA EINARILE, ET MEID VÄLJA KANNATASID JA MEIEGA TEGELEDA VIITSISID! aitäh, tack så mycket, thank you!
Eriline tänu läheb siiski Evelyle, ma ise poleks suutnud oma pileti jamaga nii hästi toime tulla.. (pilet telefonis, telefoni võimalik kasutada pole, meili olen kuidagi erilisel moel ära kustuanud- õnneks oli booking nr, nii et kõik laabus väga kergelt..)

kuna mul uus nett, siis saan kiirelt pilte lisada..
kui teised shoppasid..
Vasakult (sakslane, lätlane, mina, sakslane, sakslane)

normid inimesed Balti riikidest.. - ei

Kristil oli põsk mõnusalt küpsist täis, kui pildi tegemise aeg oli..
täielik jõul on igal pool! /pilt: Aleksa


üks vahva selfie 'meie ja mõmmi'


põhjapõdrad!!



selline magic!!

Vasa








A&O- alati otsas.. 

Külastasime looma aia pagariäri, ÜLIM, mis sealt sai. päriselt.


Eestlased päikesega.

näljamängud- Royal amoury muuseumis 

Ei saa Stockholmist ilma lahkuda, kui sealt poest neid kaalukomme
ei ostaks- traditsioonid. :D
//

2 kommentaari:

  1. See suur maja, mille sees kolmel korrusel erinevad restoranid olid, on ilmselt Kungshallen :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Võis täiesti vabalt olla, ma ei pööranud väga tähelepanu sellele nimele.. igajuhul aitäh.

      Kustuta