esmaspäev, 11. mai 2015

Re-Entry Orientatsioon- Stockholmis!

Nutta vöi naerda? ma ei tea. Ma olen täiesti emotsioonitu või vähemalt väliselt tundub.
Ennem laagrit olin nädal aega juba nii mõnusas ootusärevuses! Nüüd olen kerges masenduses, või ma ei tea isegi, mis minuga toimub, olen mõtetes kõigi nende vahvate vahetusõpilaste ja vabatahtlikega.. reaalsus ja rutiin on nii hirmutavad, tahaks seda nii väga eirata, aga need 5 nädalat kooli tuleb siiski vastu pidada...
Mu aastalõpulaager Rootsis on läbi, ma olen tagasi oma siinses kodus, põhiline asi, mis meile seal selgeks tehti oli, et kohe on lõpp käes ja vedage oma laisad tagumikud püsti ja tehke veel seda, mida hing ihkab. 
Samuti sain seal absoluutselt aru, et kui kuradima õnnelik ma olen, et ma just vahetusaastaks Rootsi valisin! Tänu sellele olen kohtunud nii PAGANAMA TOREDATE inimestega. See on lihtsalt imeline, kuidas ülemaailma on kokkutulnud nii imelised inimesed, wow wow wow! Ma olen nii önnelik ja tänulik, et mul see võimalus on siin olla!!! 
Arvan, et oleks patt mitte sellest kõigest üks suur-suur postitus teha ja asjast täpsemalt rääkida, kuigi tean juba praegu, et ma ei suuda oma sõnadega neid emotsioone edasi anda ja teil ilmselt lugeda igav. (lisaks tahaks jubedalt pilte panna, aga ma ei tea, kuna Jonatan neid jagab.)

Reede:
Alustame siis reedest, kell pool 7 hommikul helises jubeda pininaga mu äratuskell, kohe hüppasin ilmselt voodist püsti. :D Energiat oli rohkem kui midagi muud, olin omadega valmis ennem kui host-isa ärgatagi jõudis. Võileivad kotis, kohvi käes, käekott rongipiletitega kaasas ja kohver lohiseb ka järgi.. nii ma läksin.
Hässleholmi rongijaam mind juba vihkas- eskalaator ei töötanud, õnneks aitas host-isa kohvri üles vedada.. siis juba läksin õigele platvormile, kus kõik teised Skånes elavad vahetusõpilased mind tervitasid!! 
Rongiks oli meil kiirron ehk Stockholmi jöudsime me 3 ja poole tunniga! Aeg läks nii kiirest, ajasime terve tee Kristiinaga juttu. Ja platvormil ootas meid juba kaks vahvat vabatahtliku Hanna ja Henrik. Hanna käis mõni aasta tagasi USA's ja Henrik vist Löuna- Aafrikas või oli ka USA? Ma ei tea, liiga palju uut informatsiooni oli, meelde ei jäänud. :) 
*Igal juhul võtsime siis rongijaamast metroo ja siis kaks peatust bussiga ja kohal me olimegi. Olime vist viimased, kes kohale jõudsid. pidime üpriski kiirelt oma lõuna ära sööma!
Toit- vau, juba aastaalgussminaril olin sellest toidust nii lummatud, see kord polnud halvem, hiphip-jee. 
*avamine/informatsiooni jagamamine- algas siis sellega, et vaatasime aastaalgusseminaril tehtud videot, ütleme nii, et Jonatanil on üks imeline oskus ja anne kaamerat kasutada ja yfu-kad on üks imeline materjal, mida filmida! Video LINK on see, vaadake kindlasti. Loodan, et ta teeb ka lõpuseminari oma, sest siis võite mind ka kohata, aastaalgusseminari video on nendest, kes sinna esimesena läksid. 
*Pärast seda oli YFU Rootsi kontori kord meile jutustada, see polnud midagi erilist v.a see kõne, mille Kerstin, yfu kontori uus rahvusvaheline direktor vms kõneles, ta tegi meile selgeks, et ilma meieta seda organisatsiooni ei eksisteeriks ja et meie oleme need inimesed, kes selle maailma paremaks muudame. Üks lause, mis temast kummitama jäi oli "the world is your home- lets make it better place to live in"
*Fika aeg!!! kellele ei meeldiks fika? jään fikat igatsema :(
*Siis algas meie esimene sessioon- minu grupijuhiks oli see sama Hanna, kes meil rongijaamaski vastas oli, mu grupikaaslasteks olid kaks šveitslast, kaks sakslast, mehhiklane ja prantslane. Ütleme, et ma polnud sakslastest ega šveitslastest üldse sillas, nende jutt käis kogu aeg selle ümber, kuidas nad pidevat armastust ei saanud oma perelt jne, minu arust täis mõttetu vingumine ja nad pidid kogu aeg rääkima, seega isegi kui sessioon ise oli huvitav, siis see grupp, mind just väga innustanud. :D õnneks oli meil palju vabaaega, seega sain ka palju teiste vahetusõpilastega rääkida.
*Õhtusöök ja pärast seda oli meil aeg kätte saada oma Aastaraamat, igalühel oli A4 suurune leht, mis tuli, mis tahes moodi ära teha, see oli vaja vist, juba aprillis ära teha, no igal juhul ma tegin.. Ja ausalt väga lahe oli kõigi teiste pilte ja jutte lugeda. Õhtu sisustatigi enamasti teiste aastaraamatutesse kirjutamisega ja niiisama jutu ajamisega, õhtu lõpuks läksime Kristiina, Evely ja lätlastega veel veeäärde ka istuma, kus ühines samuti Austriast pärit Lisa. (vaade oli super, alla läheb ka pilt)
* Kell 23.00 pidi vaikus olema koridorides, oli võimalus suures saalis jutustada, aga ausalt öeldes olin sellest reisimisest ja kõigest väsinud, et kiire dušš ja magamine oli hoopis mul teemas. :) Kahjuks ei osanud teised, aga uksega arvestada, magasin täpselt esimeses toas ja enne seda on turvauks pmt, mis käib räige plärtsuga kinni, mis te arvate, kes igakord üles ärkas, kui keegi selle suure plärtsuga jälle kinni löi..

Laupäev:
*Äratus oli küll kirjutatud ajakavasse pool 8, aga millegi pärast olid inimesed juba enne 7 üleval, nii et jällegi tänu sellele uksele magada polnud võimalik.. :D
*Hommikusöök, oh kui hea, appi, rootslaste hommikusöögi buffe, peab armastama!!!
*Sessioonid, mis laupäeval olid: "öelda head aega", "eneseinstinkt" ja "kodusõidu mõtted" - kõigis tegime mingeid mõtte kaarte ja ajasime juttu.
*õhtused tegevused- saunaõhtu või siis filmi vaatamine, seekord valis Kristi filmi vaatamise, sest see saun seal väike, ja see kord oli rahvast 3 korda rohkem kui aastalgusseminaril. Pärast filmi läksime teise majja, kus ajasime erinevate inimestega juttu, kirjutasin Ulrike lipule oma nime suurelt ja kell 12 u otsustasime ikka Kristiinaga, et aitab, lähme käime dušši all ära ja magama.. lõpuks jäin magama mingisugune kell 2..
PS! see oldi mitu korda ettevaatlikumad selle uksega, sest räägiti kõigile 100 korda, et ei paugutaks uksega..

Pühapäev:
*Päeva suurim asi oli koristamine, madratsite kloppimine, põrandate tolmuimetamine ja pesemine, lisaks koridorid ja pesuruumid.
*Laagri viimane sessioon "muu/hindamine" ehk siis saime oma 'kirjad' kätte, mis keskaastaseminaril omale kirjutasime ja täitsime tagasiside lehte, lisaks rääkisime viimast korda omagrupiga, millest hing ihkas. :D
*Lõpetamine, loeti ette rongiajad, väljumise grupid ja öeldi head aega ja aitäh. :(
*Lõuna, olime esimesed kes sõid ja olime viimased, kes ära läksid, keegi ei tahtnud ära minna, kõik tahtsid jääda, kahjuks oli vaja oma KALLISTUSRING ära teha ja liikuma hakata..
*Kallistusring on maailma kõige parem ja armsam asi! Kõik suures ringis ja järjest kallistati kõik läbi, kristil oli külm, seega kallistas ta veel u 100 korda Kristiinat ja Ulriket. :) Selle aeg sisendasin endale kogu aeg, et ma näenenamusi veel YES'il, et ei tohi kurvaks muutuda, kallistusringi aeg polnudki, aga kui reaalselt pärast kohvri kätte võtsin, jope selga panin ja astuma hakkasime, siis ikka tuli see kurb tunne sisse ja sisemus justkui kaoks. Ei rääkinud pmt terve tee rongijaama kellegagi, olin oma mõtetega, liiga kurb, et läbi sai ;(

Lõpuks oli veel eriti nõme see, et YFU oli meile Kristiinaga ostnud erinevatesse rongidesse piletid, ehk koju sõit 4 ja pool tundi rongis, kus polnud wifi-t ja mu oma internet poolepeal otsa sai, ning ühtegi inimeset kellega rääkida tahtsin ka polnud. :( ainult mu otsas magav rootslane.. ehk mingi mees väsis ära ja toetas magama jäädes oma pea mu õlale, see oli pisut eba- rootsaslik.
Rongijaamas kõndisin aeglaselt, et viimane 'iseenda' aeg leida ja juba nägingi host-isa, kes mu koju sõidutas, küsimustele ma väga vastata ei osanud, see oli super lahe ja ma jään reaalselt kõiki nii väga igatsema, kõige enam vist just rootsi keelt ja seda rootslaslikkust.. :'(

Ja nii nagu ma tagasiside lehelegi kirjutasin: "Super laager, super inimesed, suured tänud kõige eest!" 

Kuna Jonatan pani mõned pildid oma fbsse ülesse siis jagan ka teiega grupi pilti! 
PS! Ta oskused fotograafina on imelised, ta inspireeris mind nii palju, et nüüd igatsen oma kaamerat veel rohkem, ning uue objektiivi muretsemine on palju suurem unistus ja soov!
bild: Jonatan Högström
Minu leiate vasakult täitsa ääres seismas, kleidi ja päikeseprillidega.
Pildi kvaliteet on väga jube ja suurendada seda ei anna, sest pilt fb-st
võetud.. masendav :( loodan, et saan parema kvaliteediga pilte ka.
//Kui sa veel kahtled, et vahetusõpilaseks hakata, siis kirjuta mulle, ma räägin sulle kõigest heast ja halvast!
/Mina naudin oma viimast 48 päeva Rootsis.. :(

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar