pühapäev, 14. september 2014

AAS- aasta algus seminar

Heeej! Esimene postitus Rootsis! Sellest tuleb pikk postitus, sest tahan hiljem kõigest lugeda, uuesti ja uuesti. :D
Esiteks aitäh teile mu armsad, kes te lennujaama tulite. Pilte võib näha mu fb lehel. Neid on seal mitu.
Hetkel sõidan rongiga pere poole ja ma olen üli ärevil, õnneks mul veel kaks tundi aega. Kogu tripp võtab mu Stockholmist pere juurde 3 ja pool tundi.. masendav. ma tean. :D

Nii kirjutasin enamus asjad laagris õhtuti telefoni üles, et kõik hästi meeles ikka oleks. :)

Esimenepäev!
Esiteks lennujaamas ootas mind vabatahtlik Agnes (käis kaks aastat tagasi Hungaris) ja Lucas (võp- prantsusmaalt). Kallistasime seal üksteist kohmakalt ja ootasime oma Bossi- Vidarit, kes käis aastaid tagasi Jaapanis, ta sõidutas meid mikrobussiga laagri.
Laagrisse jõudes, pidasime kohe ühe Fika- kohvipaus, Rootsi põhiteema, väga tähtis asi kõigile! Kõik vahetusõpilased absoluutselt armastavad seda, kuigi ma olin nagu AINUS vahetusõpilane kes kohvi jõi.. :D Okei, ma jõin rohkem isegi kui rootslased ise.. :D
Ööbisime sellistes nagu väikestes majakestes, kaks nari oli toas. Olin ühes toas sakslase Ulrikega ja Taist tulnud Raimitaga. Väga lahe, sakslasega klappisime mega hästi, tema juures on Eestist pärit vahetusõpilane ka. :)
Pärast fikat läksime vaatasime kus Rootsi kunn elab ja
Esimese päeva õhtul mängisime Ankatarina (sakslane), Aleksa (lätlane- sain ka temaga super hästi läbi), Nancyga (hiinlane) ja Arvidiga üht Rootsi mängu.. Ma ei tea selle nime, igastahes oli see väga lahe mäng.. :) selline, et pidi pulkadega teiste klotse ümberviskama.. no mida iganes ühesõnaga, mingi kuninga mäng oli. :D
Arvid- Arvid oli meie laagri kõige lahedam vabatahtlik! Käis vist kolm aastat tagasi prantsusmaal. Ta oli nii energile, nii avatud, nii super hüper, tegi olemise kogu aeg hästi mugavaks ja hea oli olla. :)
Õhtul mängisime veel tutvumismänge. Tuleb mainida, et kui keegi küsib mis mu nimi on, siis mul pole mõtet seda öelda, nagu Eestis seda tegin tugevalt KRISTI öeldes, siin olen rohkem nagu Christhy.. :D Ei ole hullu. Mõne asiaadi nimi jäi küll alguses ainult häälduse järgmi meelde, lihtsalt proovisin kuidagi midagi sarnast öelda... :)
Enne magamaminekut kutsuti meid veel meie kööki, kus olid erinevad rootsi koogid- Tiffanyil oli 16s sünnipäev. jee. :) Keegi ei teadnud seda varem, nii et see oli päris naljakas. :D
Ja siis veel nii 30 min korvpalli märjal ja libedal kossuplatsil, kottpimedas, see oli lahe tegelt. :)

Teinepäev!
Äratus oli meil 7.30, masendav, ma olin üli väsinud. -.- Aga saime soojaveega duššid teada, õhtul oli väike karastus- jääkülm dušš ainult.
Hommikusöök oli nii hea. Soojad kuklid, lõikasin selle pooleks, võid, vorsti, kurki, juusti, noh nagu eestiski, nii hea. :D kohvi- kohvi - kohvi ja apelsini mahl. heaven.
Pärast sööki oli meil algus sessioonidega, meid jagati kahte gruppi. Mul väga vedas, sain oma gruppi liidriteks Neahi (käis saksamaal mingi aeg tagasi) ja Arvidi.
Jututeema oli pmt sama, mis ELOl meil Eestis. Aga lihtsalt nüüd inglise keeles ja rääkijateks teised inimesed. :) Ja no muidugi tegime me mänge. Ja no jala connectimis mängus, mida aastaid KT suurlaagris õppisin tegin teistele ilusti ära, sest mul olid need head nipid veel meeles ja tasakaal on ka mul endiselt päris hea. :D Sain kohe liidritelt kiita. :D :D :D
Sel päeval käis ka YFU Rootsi kontor meiega rääkimas, seoses sellega, et me hiljem tulime jne. Ei midagi üllatusliku ja ma arvan, et mu isegi vedas et hiljem tulin, sest meid oli nüüd ainult 15 vms, see thäendas, et saime palju tähelepanu ja suurem ühtsus tunne tekkis.
Lõunaks oli meil Rootsi lihapallid ja kartulipuder, millel polnud absoluutselt kartulite maitset. Lihapallid polnud ka üldse nii head, aga see selleks. :D
No siis oli kindlasti üks session ja Fika. :D Rootsi imehäid kaneelirulle- ohgoood, kui head!
Õhtusöögiks oli lasanje, kuna see mulle ei meeldi, siis söin salatit, meil iga söögi kõrvale suur võimalus omale salatit teha.. See nagu nii et suured kausid, kurki, maisi, salatilehti, hiinasalatit, tomatit, oliive jne jne. :D
Pärast õhtusööki oli veel üks sessioon, see oli kõige lahedam!! Läksime oma sessioonide ruumi ja siis öeldi, et viimane toimub kõigil koos, läksime suurde ruumis, seal olid kaks punast diivanit, ja madratsit. Meil oli mingi chill seal, tegelt see rootsi keeles mingi reede teema, pmt on see, et kuna väga palju valgust talvel pole, siis rootslased istuvad, kõik koos, üksteisele hästi lähedal vaatavad filme, söövad krõpse ja komme.. Nii ka meie, meil oli kaks reeglit. Me pidime sööma palju magusat ja olema üksteisele hästi lähedal, ja vaatasime Mamma Miat! :) See oli nii lahe, pärast vaatasime ka mingeid lühi rootsi komöödiat, aru küll ei saanud, aga naljakas oli ikka, eriti see, et vabatahtlikud seda peast teadsid ja kaasa rääkisid! :D
Aa, vabatahtlikud laulsid meile mingit rootslaste laulu, mida iga rootslane peast teab.. see oli nii armas, nagu keegi oleks Eesti hümni laulnud. -.-

Kolmaspäev!
Ärkasime hommikul Ulrikega varem, et saaks rahlikult pesema minna.. Peab mainima, et siin on sellise avatud duššid, kaardinaid pole ees ja see on kõigile räige probleem. Vabatahtlikud rääkisid, et koolides on ka nii peamiselt. nii etjap. ühesõnaga, esimesel õhtul oli juba räige paanika, sakslaste ja hiinakate seas, et wat, ainult avatud duššid. :D Eestis on ju meil igalpool nii.. Seega minu jaoks oli see normaalne, ja nad ilmselt sel hetkel arvasid, et ma mega imelik. Oih. :)
Esimesel sessioonil õppisime pisut rootsi keelt- okei, seda sama, mida juba varem teadsin.. Õpetasid Agnes ja Frederik (Jaapan, 7 aasta tagasi).
Siis õpetas Frederik meile Finns i sjön- ehk siiis eesti keeles kaardimängu meri! See oli rootsi keeles palju lahedam. :D
Siis kirjutasime omale kirja. See tuli mul päris pikk, et mul ikka midagi lugeda oleks kesk-aasta seminaril.
Mängisime veel korra Finns i sjöni ja siis hakkasime rooti moodi pesapalli mängima, mul oli üli kõva team Perfect, so.. :D me võitsime, mis polnudki nii tähtis. Lihtsalt nii lahe oli kõigiga jälle midagi koos teha.
Siis meil oli selline proovile panek, kui Svenssonid me oleme.. :D See oli väga lahe. Parim tiim me polnud, aga teine koht ka hea. :)
ja siis oli aeg minna sauna!!! Eestis pole juba väga ammu saunas käinud, aga sinna koos teiste vahetusõpilaste ja liidritega läksin meeleldi, sest koos sellise vahva seltskonnaga tundus see väga lahe ettevõtmine. Ja oligi! Viht ja üle sajakraadi, kõik oli ikka nii nagu pidi. Enne ujuma, keskel ujuma, pärast ujuma. :D Ikka korralik pidu.
Ning mul tunne, et olen kõige vanem õpilastest seal, vähemalt nendest küll, kes hiljem tulid, Lätlane oli ka 17, aga tal kunagi hiljem sünnipäev. :D Jaapanlane ja hiinakad ei saanud aru, miks ma veel keskoolis käin, kui nii vana olen. -.-

Neljaspäev!
Kõige kardetum päev! Pidime jätma hüvasti, panema kohvrid mikrobussi, ise jala bussijaama, bussiga metroo jaama, metrooga rongijaama. Seal saime uuesti oma asjad. Mu asjad kaaluvad nii palju, aga riideid pole üldse kaasas, paganama elu ikka. :D
Friderik saatis rongini, aitas kohvri rongi ja oli oma koht otsida.. mul oli lihtsalt niiiiiiiniiiiii kahju rongi peale istuda! Nagu täitsa reaalselt.
Poole tunnipärast olen kohal. Host vend tuleb vastu, lähen taga koos poodi ja ostan oma JOJO kaardi, pean homme ju kuidagi kooli saama.
Siis lähen perega koos valima, vno ma lähen kaasa, nemad valivad. :D Lahe kogemus ikka, kindlasti räägin neile, kuidas Eestis enamus seda netis enne ära teevad. :D

Pildid lisan hiljem, sest rongi wi-fi ei luba neid üles laadida. Mitte, et pilte väga oleks, aga ikkagi.

Järgmises postituses siis juba kõigest mis edasi tuleb!!
Olen üli rahul ja õnnelik!
Hej do! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar