pühapäev, 25. jaanuar 2015

Kool- ikka kool!

Meeldiv! Mu uus klass ja kool on meeldivad. Alt poolt leiab jutu  Söderportis lahkumise kohta!
Klass ON huvitatud, kellelegi ei ole probleeme suhtlemisega. Enim suhtlen nelja tüdrukuga, kellega ma sama rongiga koju söidan. Ning muidugi teistega ka, peab ütlema, et ma olen ise rohkem skeptiline, et kes teab, äkki nad on sama imelikud nagu mu varajasem klass.. aga tegelikult tundub, et kohe üldse ei ole. :D 
Mu esimene nädal on siis C4 möödas, ainus tund kuhu veel jöudnud pole, on rootsi keel- tund, mida kogu aeg oodanud olen! 
Öpetajad igas tunnis väga vahvad ja vastutulelikud. Lisaks on mu foto tunni öpetaja pärit Itaaliast, mul pole varem nii lahedat öpetajat olnud! Ausalt. Lubasin pärast esimest tundi, et vötan ta kohviga Eesti kaasa. :D
Lisaks on seda tundi mul 6 tundi kokku kahe päeva peal- ja kartsin, et tunnen seal igavust vms, siis Roberto ei lase sellel juhtuda, teooriat on meil ka vähe, ja kui see isegi on, siis Roberto teeb seda oma huvitavas vötmes. :) Lisaks on meil reedeti FIKA'd - ehk siis mingi koogi-saiakese-kohvi-tee-morsi paus, kus räägime, mis nädalavahetusel plaanis jne. Ûlicool. Vihje Eestisse, öpetajad, 15 min tunni löpust, ei ole ju nii hull kaotus. Igakord teeb koogi vöi siis saiakesi üks öpilane, klassinimekirja alusel käib ringiratast see. :) Roberto juba ütles ka, et varsti pean mina tegema, midagi Eesti traditsioonilist- ma ei tea kahjuks, et meil midagi erilist oleks -.-
Ning kui välja pidlistama läksime neljapäeval, teatas Roberto köigile, et nüüd vötame me rongi Stockholmi, laeva Tallina ja rongi Jögevale! :) Ilmselget polnud tal örna aimugi, kus asub Jögeva, aga see on lahe, et ta on Eestist sillas, kogu aeg uurib erinevaid asju mu käest jne.
Lisaks küsis, et kus koolis ma varem olin- ütlesin et söderportis. Ta oli lihtsalt nii önnelik, et pmt tantsis klassi ees- 1-0 C4'le, Söderport kaotas järgmise öpilase C4-le. Ta oli nii- nii kettas. :D
Lisaks on mu meedia öpetaja teadlik Eestist ja Viljandist, ta on Eestis käinud jne.

Looduseöpetuse tunnis üllatusin oma klassikaaslastest jälle, nimelt alguses oli teooria jne, pärast seda pidime kolme küsimuse üle arutlema. Mu punt pakkus ise välja, et teeme seda inglise keeles, sest siis saan ma ka rääkida ja saan asjast aru. Hmm, Söderportis ei kottinud kedagi, et ma milleski aru ei saand, omaviga, et sinna kooli läksin. :D
_________________________________________________________________________________
Nüüd Söderportist! 
Ma loodan, et mitte ükski vahetusöpilane ei pea sinna kooli enam minema, vähemalt mitte YFU-ga. Seal olles, mötlesin, et noh klassikaaslastel läheb lihtsalt kaua aega, enne kui ennast avavad ja rohkem suhtlemisaldid on jne, aga ei. Nii ma käisin seal kolm kuud, möni päev oli tätisa önnelik, kui keegi löpetas oma telefoni vaatamise ja rääkis muga juttu.
Enne jöule sisi rääkisime natuke tösisemalt sellest perega ning jöudsime otsusele, et aitab, ma peaksin ka normaalsete inimeste keskel olema, leidma söbrad ja koolis peaks ikka löbus olema.
Nii sai kirja mu kontaktisik, kes saatis kirja edasi YFU rootsi kontorisse. Suhtlesin kontoriga, host-ema suhtles kontoriga. Siis algas mul 3 nädalat jöuluvaheaega. See oli väga mönus aeg, kuid tihti kummitas see 'Kristi sul pole ikka teises koolis kohta, äkki pead Söderporti tagasi minema'. Selle probleemi lahendas ka host-ema ära, kirjutas YFU-sse, et kui uut kooli pole enne kui kool uuesti hakkab siis jään ma lihtsalt koju. 
Nii ma olingi ühe lisanädala kodus- selle aja jooksul otsutasime perega, et räägime rohkem-rohkem rootsi keelt ja käisime host-emaga shoppamas-väljas. 
4nädalat sai kodus mööda, YFUl hakkas juba tuliseks minema, sest ma olen ju NII pikalt kodus olnud jne. Aga jälle tösi asi, et mitte üksi kool ei taha sind selle pöhjal, mis kirja saadavad need isikud Stockholmist neile, nad tahavad inimesega suhelda. Nii siis viiendal nädalal- läksin ma kohtuma kahe kooli direktoriga, mölemaga läks jutustamine väga hästi, mölemad tahtisd mind oma kooli. Läksin C4- pere pooldas seda kooli rohkem, YFU pooldas seda kooli rohkem ja no ega mulgi selle vastu midagi olnud... seal ma nuud olen, aga..
aga kohe pärast sed akui mul viimane päev Söderportis mööda sai, kirjutas host-ema oma fb seinale, mis ta sellest klassist arvab ja, et mis see tema arust tähendab. Tag's minu, nii et köik mu klassikaaslased, kes mu fbs söbralistis olid, nägid seda! 
OH JUMMAL, siis hakkas alles pönev elu pihta! 
Esiteks kirjutas üks klassiöde- et tal on kahju, et mu host ema nii arvab, ja et nad ei möenudki, et see halb on.. noh, miks mulle söbrad, tulin ju Rootsi, et oma ette klassis istuda ja mitte midagi aru saada... jne, ta oli selline normaalne ja tal oli kahju, et klassi vahetan- valetab! :D
Aga siis kirjutas üks teine klassi öde, esiteks host-emale NO NIII PIKA KIRJA, et appi. Siis kirjutas ta mulle ka. Et mis möttes on tema mind kiusanud- well, mu host ema arvab, et mitte rääkimine onjustkui vaikne-kiusamine vms, ei tea eesti keelset söna. Ehk nad ei teinud must välja. 
Tema jutt koosnes ainult sönast- mida MINA, MINA ei ole, MINA tahan teada, MINU jne.. täielik ego bitch, kes elab lähedal rannale- ehk halleluuja, mu vanemad on rikkad ja ma saan lubada omale maja mere ääres, ma pean seda köigile kuulutama. Sellega oli räige draama, ma ütlesin talle lihtsalt, et ma pole ta jutust huvitatud ja Adjö. See on minu jaoks köige jubedam, et kui ma seal klassis olin, polnud kelellegi aega muga rääkida- köigil oli vaja raskelt öppida jne- aga pärast kui ära läksin, leidsin köik jöhkralt energiat, et fbs kirjutada jne... Kuhugi polnud enam kiire. Ja oli täitsa meeles ka kuidas inglise keel käib. 
Ma arvan, et jah kaotasin kolm kuud oma vahetusaastat möttetu kooli alla, aga samas, see oli omamoodi kogemus. ;)
_________________________________________________________________________________
Söderporti ja C4 öpilased söövad samas majas, mis tähendab, et ma näen oma vanu klassikaaslasi, oh deem, te ei suuda ette ka kujutada, millised need näod on, kui mind nähakse- KOOS oma uute klassiödedega söömas.

Lisaks tulevastele vahetusöpilastele ja praegustele- ärge kartke teha vahetus-muutusi, see on teie aasta, see on tavaline, et ei leita kontakti, kas siis söprade, klassikaaslaste vöi perede keskel.
Lisaks te ei kujuta ettegi kui palju öpilased vahetavad tegelikult pere ja koole- kui palju on tegelikult probleeme.
Ärge kartke muutusi- sulged ukse, avaneb teine.

//w love

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar