pühapäev, 18. jaanuar 2015

Kool- kool-kool

Ei, koolis ma veel ei käi, aga uuel nädalal, teisipäeval ilmselt sinna minek siiski on..
Kuhu kooli? Ma ei tea, ausalt. Käisin siis reedel kahe kooli juhtkonnaga vestlemas. Esimeses kohtusin väga Olav Osolini meenutava Martiniga. Väga uudishimulik, tore ja laheda jutuga Martin küsis mult palju küsimusi, sest nende kool on uus- plusgymnasiet- viies aasta alles läheb ja neil pole varem vahetusöpilasi olnud. 
Seal oli ka inglise keele ja rootsi keele öpetaja- Freja oli äkki nimi. Väga röömsa näoline ja naine, noor naine. Paksu meigi kihiga. 
Vestluse löpuks Martin tänas mind ja ütles, et nüüd ta saab ikka palju paremini aru, mida see vahetusöpilane endast kujutab..  
Löpuks tegi veel mulle see keelte öpetaja tuuri kooli peal, koos on ühes vanas majas koos ühe ülikooliga. Kool on kahel korrusel- teisel ja kolmandal. Ning 0 korrus on ka nende valduses, see on praegu valmimas..
Enim meeldis mulle seal just see mönus vaba olek koolis, kuidagi särav ja lihtne, ja töesti tundus, et nad on must, kui vahetusöpilasest seal kooli huvitatud!
AGA, koht selle kooli kohta on see, et ma ei tea transpordi ja söögikohta midagi. Olin liiga ärevil ja unustasin selle üldse ära, ja no lisaks ei tahtnud esmakohtumisel kohe peale lennata oma küsimustega. Aga kirjutasin YFUsse, et äkki nad küsivad esmaspäeval selle kohta.. 
See kool on rongijaamale lähemal ka.
Veel plusse ja miinuseid selle kooli kohta:
+ ma olen seal koolis esimene vöp
- öpetajad vb ei oska minuga midagi peale hakata, kuna neil pole varajasemat kogemust
+ see programm, pmt sotsiaalprogramm, pole nii loominguline, kui teises koolis olema hakkaks mu programm.. ehk ma pole väga loominguline inimene, seega oleks see mulle rohkem lihtsam.
- inimesed ei pruugi selles programmis samuti väga avatud olla, nagu söderportis..
- ma ei tea koolilöuna ja bussikaardi kohta- kas saan nende kulul kooli ja tagasi söita vöi ei.. Löuna pole probleemiks, kui kool seda ei maksa, siis maksab YFU Rootsi, seega jah.
+ kool on väga it pöhiline, see oleks uus kogemus (isegi kooli uksi ja asju saab avada vaid giibiga..
- vb on öpilased liiga arvutisse sulgunud ja ma ei leia nendega kontakti.. 

Aga löpetuseks sellest majast lahkusin ma väga mönusa enesetundega ja arvan, et see loeb üpris palju..

Teine kohtumine oli mul siis C4-s, see kool on väga lähedal Söderportile. 
Seal ootas mind esteetika programmi rektor ja öppejuht. Öivind ja Eva. Seal sain samuti ristküsitluse, miks kooli vahetan, rääkisin nii öelda probleemist ja nad mölemad möistsid seda, sest neile on varemgi üle tulnud öpilasi Söderportist..
Sealt sain oma esialgse tunniplaani ja öeldi, et toiduga ka probleeme pole. Samas bussikaardi kohta, midagi kindlat ei öeldud, samas mainiti, et söderport vöib ju maksta mu löuna ja bussikaardi eest edasi- ehk arvati, et söderport ei pruugi mu kaarte kinni panna.. (see on mu oma lootuski, samas kui keegi ütleks, et nad mu bussikaarti ära ei tühistaks, siis ei oleks probleemi ka plusgymnasietist reisimisega) 
Sain veel sada kolmkümnend küsimust ja arutasime Öivindiga, igasugu veidratest asjadest, lisaks sain mitu korda talt lause: ' Sa oled tark tüdruk, tead seda?!' ehk siis kui panime Söderporti öpilastele prognoose. :D
ûleüldse kuulsin päris palju sellest, et tal on endal kaks tütart, et C4 on väga hea kool, et neil pmt 5 erinevat koolimaja ja kuidas ta oma tööpärast pmt Evaga abielus on. 
ûhesönaga, mind ta löpuks natuke juba häiris, ta jutt oli tüütu ja igav, lisaks olin mina piisavalt närvis, et äkki ma ei saa ta naljast aru, ja siis ta peab omaette naerma ja siis taei tahagi mind oma kooli. :D

Niisiis hetkel C4 miinused ja plussid:
+ söök on kindel olemas löunaks
- söödakse samas majas kus Söderporti öpilasedki
+ tean oma kindlat tunniplaani
- mul neljapäeval ja reedel 3 tundi fotograafiat, kardan, et pole piisavalt loominguline selleks..
+ koolis on peale minu kaks vöppi YFUga, öpetajad oskvad ja teavad, mis nende vöppidega peale hakata
- öpilased ei pruugi must enam niiv äga huvituda, neil on head rootsi keelt rääkiv vöp Austriast ja huvitav vöp jaapanist... vb see eestlane pole enam midagi huvitavat- kuigi ma poleks nendega samass klassis..
+ mulle muidu meeliks see programm, esteetika, mis sisaldab meediat.. (sain omale valikainena kaks tundi nädalas matat kah)


Seega olen ma kahe kuhjavahel, ja ma ei tea kumma kuhjaotsa ma ronima peaks... Kartus on sees, et teen vale otsuse, kuigi ma ei tea, kas on vöimalik valeotsust teha?! 
Ma tahaks riskida, aga samas, pärast ei leiagi nii omale mingeid häid tuttavaid.. :D 
Oh ootan, esmaspäeva ära ja eks siis näis, mis saab. ;) 

//homseni

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar