teisipäev, 17. märts 2015

elu ja Melodifestivalen final 2015

Üritan siin oma eelmisest nädalast siis võimaliku ülevaate teha. Ja suuremalt peatuda Melodifestivaleni finaalil.
Nii pühapäeval, 8.märts, käisin siis IKEA's, igal õigel rootslasel on siis terve maja möbleeritud IKEA kaubaga. Ehk odavam kaup, normi kvaliteediga. Kuna mul mööblit vaja pole ja muud jama ka mitte, siis oli see pigem selline tore jalutuskäik. :) (kuigi pidin ikka midagi ostma, selleks ostuks sai arvutilamp, ehk siis usb auku käiv led lamp, ei mingit patareid. Ülimugav ja lahe.)

Pühapäeval oli ka naistepäev, minule üllatuseks see siin mingi eriline päev pole, vähemalt mitte minu peres. Keegi lilli ei saanud, keegi šokolaadi ei söönud, nii see päev läks mööda nagu igatavaline päev.

Esmaspäevast saadik on siin mõnusalt ilusad ilmad olnud, igapäev ikka päike räigelt paistab ja varakult valge.
Ilusad ilmad tähendavad ka seda, et kõik rootslased on väljas, alustatakse kõikide välitegevustega, lapsed mängivad kõik õues.

Teisipäeval kooli ei olnud, oli study day, ehk siis kodus õppimise päev, kuna paljud tööd on lähenemas. Minul siin mingeid töid erilisi pole, ma otsustasin, et koolis tööde headele hinnetele kaasa tegemine ei ole see, mille nimel ma pingutama peaksin see aasta. Pigem võtan kõike lihtsalt ja rõõmuga. :) 
Igal juhul päev läks kiirelt ja koduselt mööda. Õhtul proovisin host-ema kahte pruutkleiti ja õhtu lõpuks läksime host-isaga laskma ka. See kord läheks mul midagi eriti masendavalt, ma isegi ei tea milles viga oli, midagi igas tahes ei töötanud. :D

Kolmapäev oli koolis vist üpris tavaline, koos muuseumi külastusega. (Mingist vanast Rootsi modellist..)
Õhtul oli jälle tantsimise aeg, see kord host-isa lihtsalt sõidutas mind sinna ja ootas niisama, sest ta oli väsinud ja ise ei tantsinud. Minule see midagi ei loe, sest ilmselt nii nagu ma varem maininud olen siis me vahetame seal kogu aeg partnereid ja üldiselt tantsin oma host-isaga ühekorra õhtu jooksul ja see on alguses. :D 

Neljapäeval naturkunskapi tundi polnud. Ehk läksin kooli foto tunniks, kus meil oli nii öelda äkk-pildistamine. Ehk keegi ei teadnud ette, et me pildistama läheme. Võtsime siis kaamerad, teemaks oli kontrast ja läksime. Aega oli umbes tund. Tegime kiir-pildistamise ära, läksime tagasi klassi ja esitlesime kõigile oma pilte. Ja saime umbes tunnikese varem koju. :) 

Reedel oli mu esimene kontrolltöö Rootsis, tegin mata töö kaasa. Arvasin, et oh, ega siis palju tekstülesandeid pole, tegelt oli, enamus olid. :D Seega ega head nahka sellest ei tule, aga vähemalt on mul kogemus. ;)
Foto tunnis läksime jälle pildistama. See kord pidime tegema pilte tivolipargist, aga keskenduma sellele, mida lihtsa silmaga ei näe, ehk minema sügavamale jne. :)
Pärast tund aega pildistamist tegime oma iga nädalase fika, aga see kord tegime seda pargis, istusime ajasime juttu ja sõime küpsiseid!! Ma lihtsalt ei tea, mis ma selles Eesti koolisüsteemis edasi teen, see on lihtsalt jube. Parema meelega oleksin tahtnud seda, et oleks kohe kümnendasse klassi siia tulnud! Aga koolist järgmine kord pikemalt.

Reede öösel läks siis mu pere puhukusele Hispaania saarele 8ks päevaks, on ikka jultunud inimesed ja mind kaasa ei võtnud?!?! ei aitäh, minu jaoks on see lihtsalt puhas lollus, minna 8ks päevaks 20kraadise sooja kätte ja sööma 900€ eest. :) No neile siin pole see midagi nii suur summa vist, sest ikkagi kõik ju hinna sees. Aga mulle on, selle raha eest käiksin, näeksin palju rohkem kui päikest, mist nagunii paarikuupärast siin on .) Aga see olen mina, nemad ilmselt vajasid seda puhkusele minekut.
Aga mulle ausalt meeldib see, et saan ka natuke vabaaega, sest muidu on meil alati keegi kodus, seega super puhkus mulle ka.  Reede õhtul tuli Kristiina (teine võp Eestist) külla. Ja meil oli väga tore nädalavahetus.

Reedel vaatasime koos 'Let's dance', ehk Rootsi tantsud tähtedega. Tegime koos head süüa ja jutustasime megalt palju, sest no kui ikka teisi ja kõike tagasaab rääkida siis tuleb seda ikka teha 100%.

Laupäeval ärkasime hiljem, sõime, tegime paar kaardimängu ja käisime Tormestorpi peal jalutamas, ehk tõesti mõnus väike koht kus elada, mõningad inimesed, kes vastu tulid ja kuulsid mingit ime keelt siis need näod olid küll seletamatult naljakad. :D Pärast otsustasime veel film lõpuni vaadata ja siis juba hakkaski.... MELODIFESTIVALEN.. FINAAL! Ütleme nii, et see oli nagu Eurovisioon ainult, et palju rohkem nalja ja lühem!
Esiteks siis alustuseks oli kohale kutsutud eelmise aasta võitja Conchita Wurst, kes esines, siis tulid kõik lood, vahepealse green room naljadega, see kord polnudki Filippa nii jube. :D Lisaks siis tuli kohale Norra bänd, kes oli ja on populaarne vähemalt noorteseas üle maailma, ehk YLVIS - (what does the fox say?).. seal esitasid nad aga loo 'stonehenge' :D Ning lõpuks oli rahvusvaheline žurii! KUS OLI KA EESTI! Ja kõige tipuks andis Eesti oma 12 punkti lõppkokkuvõttes ka võitjale, ja lahe oli see, et Mart ütles veel, et seda lugu kuulates sai selgeks, et Eesti Eurovisiooni ei võida. :) (see on muidu alati kindel olnud, aga hea kompliment Rootsile ikkagi.) 
Lisan ka siia kõik finaali 12 lugu ja Eesti, võtkem õppust, ausalt. :D 
Pane siia nad suvalises järjekorras. Loo avamiseks klika nimele. Kui mõne loo alguses on jutt siis lihtsalt võite natuke edasi minna nii umbes minuti. :)
1. Måns Zelmerlöw - Heroes Eurovisioonile mineja- Melodifestivaleni võtja. Super tausta töö ja see ilmselt ta võidule viiski. 
2. Dina Nah- Make me (lalala) Olenemata et naise juuksed roosad on, on lugu väga hea ja mitte lapsik. :D
3. Isa- Don't stop Neiu on 16 aastane ja nimi Isa on siin väga populaarne. (ei tähenda isa..) 
4. Samir & Vikor - Groupie Kõigi noorte lemmik, ehk aitab selfiest, nüüd hakkavad kõik groupie't tegema... elu
5. Eric Saade- Sting Eric on juba kord varem Eurovisioonil olnud looga 'popular', seega tore, et ta ei võitnud.
6. Hasse Andersson- Guld och gröna skogar Hasse puhul on tegemist 67 vanuse mehega Skåne maakonnast, kes esimest korda alles Melodifestivalenil osales ja kohe esikolmikusse jäi finaalis. Lugu on Rootsi keeles, aga pealkiri tähendab 'Kollane ja roheline mets' tegemist on väga laheda looga, aga see härra on täis skånelane, siis laulab natuke naljakamalt ja see lugu sobiks pigem jaanipäeva looks kui Eurovisioonile.
7. Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri Tegemist on siis Saami looga, nimi küll rootsi keeles, aga kui laulu kuulata siis on selge, et tegemist väga sönade rohke lauluga pole. :D See oli teiseks väga populaarne lugu, önneks vöitis Måns, aga pärast tulemuste teada saamist tehti siis köigiga intervju, te ei kujuta ettegi kui pettunud Jon Henrik oli, ta ei hoidnud üldse oma emotsioone tagasi. Pmt sisi täiesti tuimalt vastas köigile küsimustele, nt küsiti, et mis su pere arvab sellest praegu vms.. ja siis ta vastas täiesti tuimalt: 'no ma ei tea, nad on röömsad vist..'  :D Me igaljuhul Kristiinaga olime tas väga pettunud ja arvamus langes jubedalt.
8. Jessica Andersson - Can't hurt me now See lugu polnud üldse minu maitsele, imestasin üldse väga, et ta finaali jõudis.
9. Linus Svenning- Forever starts today Tema oli üks mu lemmikutest, isegi kui tal on nii öelda 'jubedad' tunnelid kõrvades. Laulab ta väga hästi ja lugu on megalt hea. :) Kõigele lisaks on tema ka Skånest. :D
10. Mariette- Don't stop believing Ja minu kolmas suur favoriit. Võimas naine ja võimas hääl!
11. Magnus Carlsson - Möt mig i Gamla Stan See lugu oli üsna hea, pealkiri tähendab 'Kohtume vanalinnas'. Lugu kuulate siis näete seda veidrat riietust ka tal, see jäi kogu aeg kõigile silma, ehk miks need imelikud püksid ja tagant kaks korda pigem pluus?! :D noh, mood. Muidu päris hea lugu.
12. JTR - Building it up minu jaoks tagant poolt teine lugu, jällegi mingid lapsed, kes sattusid hämmingutes nendest kolmest kutist, kes ikkagi Austraalia Idol's käinud! Ehk Rootsi oma one direction. Minu jaoks täielikult out. 

Sellised need lood olid, peamiselt siiski head.
Lisaks lisan Dolly Style- Hello Hi - midagi niii jubedat pole ma varem näinud isegi Leto svet oli parem. Õnneks nad edasi ei saanud! :D Aga väiksed lapsed eriti siiski peaksid seda kuulama ja oma uue lemmik laulu leidma. 
Ja teiseks looks, mis eraldi välja toon on Andreas Weise - Bring out the fire see lugu sai teise võimaluse pool finaali, aga sealt edasi ei saanud. Tegemist on sellise asjaga, et rootslastele ta ei meeldi, kuna Andrease isa on rikas, siis arvatakse Andreasest kui lihtsalt ühest rikkuri pojast, kes 5 aastat tagasi Idol'is käis ja viiendaks jäi. Tegelikult laulab ta super hästi ja mind ta isa ei huvita, kuigi jõulude aeg on Arne Weiset küll telekas igal pool. :D 
Arne Weise, Andrease isa on 85 aastane, tegemist on siis Rootsi raadio ja tele 'vennaga'. Produtsent, esineja, vastutaja- kõike seda teles ja raadios aastaid! 
Lisaks kuni 1972- 2002 aastani soovis ta Kalle Anke ja sõpradega alati teles inimestele häid jõule, ehk jõululaupäeval kell kolm pole nende aastatel Arne Weise kunagi kodus olnud. 

Ilmselgelt on nüüd siin kõike liiga palju, aga kiirelt veel lõppu. Et pühapäeval midagi erilist ei korraldanud ja õhtul käis korra Ronny veel külas, et vaadata kõik timmis oleks ja et ma midagi ei vajaks.

mu uus köök, vöi noh Ikea.


need pandad olid köige pehmemad üldse!

ma ei tea, miks ma oma rongijaama- oma teist kodu pildistanud olen..

foto tunnist möned pildid.







//önnitlen see jube postitus on läbi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar