pühapäev, 14. juuni 2015

Viimane nädal kooli!

Eelmine laupäev käisin siis motoklubi grillpeol, see oli päris vahva, köik olid must küll ilmselt vähemalt 20-30 aastat vanemad, aga no 20 aastased tavaliselt uhkeid ameerika-autosid ja karme tsikkleid ei oma. :) Leidsin sealt omale 3 lemmikut aútot, hm. 
Laupäev oli jah Rootsi rahvuspäev, selle puhul oli Stockholmis Skansenis kontsert, mida vaatasime meie Skånes telekast. Kuningas könet ei osanud, esinejad olid enamjaolt imelikud välja arvatud Ola Salo- ta on super. 
Ola Salo- Be the first to like me @skansen nationaldagen 2015

Pühapäev??
Esmaspäeval olin vist koolist- ikkagi viimane nädal. Ilmselt tunde oli napilt.

Teisipäeval läksin kooli möttega, et on kolmapäev, nii ma nöudsin klassikaaslastelt pärast ajaloo tundi, et me peame nüüd ju inglise keelde minema... köik vaatasid mind suurte suudega ja ilmselt mötlesid, kui körgelt sa täna kukkusid?! :D

Kolmapäeval käisin ka koolis, mötlesin, et vötan bussi hilisema, et jään ajaloo tundi 15 min hiljemaks, et ei ole ju hullu.. ei olnudki, sest kui ma 15 min hiljem jöudsin, tulid klassikaaslased mulle treppidepeal vastu ja ütlesid, et tund sai läbi :)) Nii et otse sööma. 
Inglise keeles vaatasime filmi "FOXFIRE" - söna peale klikates jöuab IMDb lehele.
Pärast seda töttasin ma rongile ja söitsim Malmösse, Eslövis tuli peale ka Kristiina. Alguse idee oli minna Kristiina perele kinki otsima, löpuks löpetasime sellega, et ma ostsin oma söbrannale sünnipäeva kingi ära. :) Tegime ka tuuri pargis, istusime ja vötsime päikest pöskedele. Öhtul söidutas Martin mind koju.

Neljapäeval käisin ainult foto tunnis, kus pidi meil toimuma viimane fika, aga see, kes fika tooma pidi oli 'haige'! Seega otsustasime, et iga üks viskab mingid kroonid, vno nii palju kui kellelgi sulas oli ja ostsime koos fika. :)
Rääkisime köigest, mida suvel keegi teeb ja Roberto kordas jälle üle, et peab ikka Eestisse külla tulema jne. :)
Teel Hässleholmi rongis istus üks klassiöde oma öega minu ja Beata körvale ja hakkas pommitama küsimustega; miks vahetusöpilaseks hakkasid? kuidas asi käis? miks Rootsi? kus elad? kaua olnud oled? kuna lähed? igatsed? jne jne. 
jaha, ja keelest? kas ma töesti ei osanud rootsi keelt ennem kui ma siia tulin, kuidas on vöimalik 9 kuuga keel ära öppida? On, ja ütleme nii, et mina olen selle isegi mitte nii hästi ära öppinud ja jätkan kindlasti ka Eestis omapäi öppimisega. Kas olen terve keele omapäi ära öppinud? jah, mu mölemas koolis pole rootsi keele tunde olnud, ja pere rääkis muga ka kaua inglise keelt ja tihti nad ültevad lihtsalt, et saavad must aru küll.. nii ma pusin siin omapäi, kuigi enamjaolt öpin ilmselt nii, et kuulan milliseid sönu teised kasutavad, öpin need ära ja kasutan ise ka. :) 
Samuti rongisöidu aeg saatis host-ema pildi - kiri yfult- rongi ja lennupilet Berliini. Koju jöudes, lugesin kirja läbi ja avastasin, et lennupiletit polnudki, no jah, helistasime siis yfule, saatsid meili peale, unustasid ära kirja panna... :D

Pärast seda vahetasin käppelt riided, ja söitsime host-ema venna juurde, et ma saaksin mootorrattaga söiduks jopet laenata, kus veidi kaitsmeid sees oleks. :D Josefine oma sobis, nii et söitsime edasi Tina ja Magnuse juurde- hostema söbrad. Seal ootasime veidi, kuna skånetrafiken oli ju muidugi jälle hiljaks jäänud, seega jäi Magnus töölt tulemisega mingi 40 min hiljaks! 
Edasi juba garaazide juurde ja ajasime tsiklid välja ja üle poole tunnine söit Tydingele. Ütleme, et korra see kiirus läks ikka VÄGAGI kiireks, mul oli jube raske ennast seal taga kinni hoida, aga hakkama sain! pfft- 200km tunnis.
Kohapeal söime öhtusöögiks burgerit ja söime jätsi. Ja siis kell kümme olime kodus, kuna söitsime Magnusega host-ema ratta taga, siis haisesin ma täielikult selle kütusejärgi.. 

enne söitu
kohale jöudes
foto: Göran Fritte Månsson

Tina - mina - host-ema /nägu pole oluline, mu adrenaliin lendas sees ringi nii mis jöhker see aeg.
foto: Göran Fritte Månsson
Reedel läksin ka kooli- viimane päev, läksin juba varakult, et saada ikka koht teatris. Löpuaktus- ehk ei mingeid könesid, ainult öpilased esinesid, APPI kui imelised siinsed öpilased on ausalt, kohe näha, et tegemist esteetilise kooliga, sellised tantsud, laulud, esinemised- wow! need, kes mu snapis on, ilmselt nägid sellest natuke, kuigi kohapeal oli ikka ülivägev. Löpuks korra sai rektor ka öelda nägemist, sest ta löpetas oma töö C4-s. 
Minul on ainult head öelda C4 kohta, super kool ja loodan, et teistel vahetusöpilastel on ka vöimalus sinna kooli minna- et kedagi sinna Södeporti ei saadetaks!!
Löunat me koolis ei saanud, seega läksime Beataga välja salatit sööma- kalkuni/fetajuustu salat- üli hea! pildid on kaameras, ei jaksa täna neid välja tirida.
Löpuks Student-le ei jöudnud, kuna me olime endaga valmis oodanud kella 1ks juba. Aga studenten- ehk siis 3 aasta öpilaste koolist 'välja jooksmine'. 
Ma pole vist rääkinudki, aga Rootsis on ERITI SUUR asi see, kui sa gümnaasiumi löpetad, esiteks, on köigil studentmössa- ehk siis müts, siis kannavad köik neiud valet kleiti, poisid ülikondi. Lisaks on paljudel sellised tahvlid tehtud, kus on pilt sellest kui nad noored olid, ja siis seal nimi ja klass jne. :)  Ja siis kui sa kedagi önnitelma lähed, siis kingitakse mänguasju, lilli ja champange väiksed pudelikesed, mis RIPUTATAKSE kaela.. (panen selgitavad pildid alla.) Kui välja joostud on, siis üldiselt on klass omale organiseerinud kas kastiauto, vöi traktori kasiga, kuhu terve klass end peale ajab, seal juuakse, karjutakse, lauldakse, vilistatakse, söidetakse nii mööda linna ringi ja löpuks maandutakse kusagil ja peetakse pidu hommikuni. Kastid on tavaliselt 'kaunistatud' siltidega, kuhu kirjutatudpeale milline klass seal sees söidab ja mingeid tunnuslauseid, nt "Me elame alkohol veres" - üldiselt on sellised, ülepaisatud möttega. :) Ja pöhivärvid on Sinine ja Kollane.

nende piltide pealt näha mütse ja kaelariputatud mänguasju.
... ma loodan, et saite pilti vähe selgemaks ja ma ei pablanud tühja. :D

Reedel kella kuuepaiku tulid siia host-ema venna lapsed- kaksikud- Johan ja Josefine, Martin koos tüdruksöbraga ja Ronny. Mängisime koos erinevaid toredaid rootslaste traditsioonilise mänge.. möned pildid all pool ja möned saab homme- mis mu enda kaameras on. :D

selles toredas mängus jäin ma viimaseks. :)


ja selles mängus olin ma ka vöistkonnas, kus just edu polnud meie öuel. :P

Vägagi tore nädal jälle möödas. Reede öhtu löpetasime jäätisega ja sain ju omale terveks nv toakaaslase ka- Josefine. 
Järgmine postitus- super lahedast nädalavahetusest koos piltidega, loodetavasti valmis homme!

//puss-kram

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar