reede, 5. juuni 2015

75-aasta pidu, emadepäev, kool jne-

Tjena!
Ma pole kaks nädalat bloginud ja kuna mul pole örna aimugi, mida köike ma korda olen saatnud.
Igaljuhul tean seda, et eelmine reede tuli host-ema söbranna meie juurde, me kuulasime köik sugu lugusid Eurovisioonist, sest ta polnud nendest ûlde teadlik, millegi pärast olen mina see aasta sellega eriti kursis, nii et näitasin köik head ja halvad lood ette...
Ja no öhtul oli pitsa ring ja viimased ettevalmistused peoks.

Laupäev, see suur ja tähtis pidu. Host-ema 50 sünnipäeva pidu ja Marko, mu host vend 25-aasta pidu. Alla olen laadinud pildid dekoratsioonidest jne, mitte inimestest, sest ausalt ma ei viitsi inimestel küsida, kas neile on see okei, et ma neid oma blogis näitan..
Pidu läks ju väga hästi, toit oli super hea, mängud olid toredad ja tordid maitsvad. (all pildid)
Külalised tulid kella 2ks ja imekombel oli juba läbi kella 8ks, ausalt öeldes, selleks ajaks olin mina ja köik teisedki väsinud, nii et polnudki nii vale, nii vara ära löpetada. :)
Kingitused olid väga erinevad ja ega mul väga midagi meelde ei jäänudki, aga ise tegin host - emale kingiks, vno lasin teha karikatuur-joonistuse, ja siis suur kommikarp Eestist, Eliise Terrep, üks nutikas neiu.
Markole kinkisin kino kinkekaardi, ilmselt jäi rahule, hiljem vähemalt ei vingunud küll. :)

Pühapäeval oli emadepäev Rootsis, ma arvasin küll varem, et see rahvusvaheline üks päev, teine pühapäev mais, aga ei Rootsi on meil eriline..
Tahtsin millegagi oma host-ema meeles pidada, seega ostsin ühe klaaspurgi Ålensist ja siis The Spice Treest pralinee komme, sellised väga kenad ja ilusad kommid. Lisaks saatis YFU talle kaardi. (all pilt)
Poisid käisid ka köik korra külas, aga nagu alati, on neil megalt kiire jälle tagasi linna.. :D

Esmaspäeval käisime ühel neiul, Emmal, külas. Tegimist on ühe väga eluröömsa ja önneliku neiuga, kellel pole alati elu nii lustiline olnud. Nimelt oli möned aastad tagasi tal üks elukaaslane-poissöber araablane, kes ühelpäeval otsustas ta läbi peksta, kasutada natuke nuga jne.. nii mu host-emaga taga haiglas taastusravis kohtus, ilmselt vaatepilt polnud üldse ilus, ning ta läks mu host-emale nii palju südamesse, et nende kontakt ei löppenud, kui ta haiglast välja sai. ainukesed asjad, mis tema puhul täna erinevad on, on see, et tasakaaluga pole alati köik väga hea, ning lühimälu on halb.
Täna elab ta ilmselt eesti keeles hooldekodu-kool vms, jah, köik ühes elamine ja kool. Meil oli väga lahe fika ja jutuajamine. :) Löpuks söitsime veel host-ema vanemate suvekodu juurest ka mööda, suvemaja asub kohe mere ääres..
Teisipäeval kooli polnud, seega läksime host- ema ja Martiniga jälle Gekås-ssse, see ülisuur kaubanduskeskus köiksugu odavamate riiete ja pahnaga, ja kui ütlen odavamte siis mötlen ilmselt enam-vähem hinda, mis Eestis on, sest teadupärast on hinnad Rootsis kallimad.
nt,  kui eestis ma viskaks ühe snickersi- sokolaadi lihtsalt korvi, sest see ei maksamidagi, siis siin seda ei tee just, sest mingi 2 eurine laks oleks kohe. :D Siin on möistlik osta tavaliselt 5 väikest sokolaadi 3 euro eest, ja siis lihtsalt hoida ennast ja süüa neid erinevatel päevadel. :)
No igaljuhul Gekåsest ostsin ma omale suvekleidi, trennipüksid, teksad, särke, koti ja muud pudi-padi..:)

Kolmapäeval käisin koolis, ainus tund oli matemaatika, kus rääkisin lihtsalt öpetajaga mu vahetusaastast, koolivahetusest ja ta ütles mulle: "ma näen, et sul matemaatikaga probleemi pole, tubli tüdruk!" Ma loodan, et mu matemaatika öpetaja Eestis samamoodi arvab :D :D :D :D

Eile, neljapäeval käisin foto tunnis- naturkunskap jäi ära. Tunni sisu oli ainult hinde rääkimine, seega rääkisin Robertoga ära, tüüp väga kiitis mind ja käskis fotograafiaga edasi tegelda, ning hindeks sain B, b on üli hea, vno parim on A, aga B on selline, mida väga tihti kah ei nähta, ja ise olen enda üle ka selle B-ga uhke. :D
Pärast seda otsustasime randomilt Kristiinaga, et läheme Lundi (tund söita rongiga) ja teeme ühe fika. Nii me kella kolmeks olime Lundis käisime poodides ja löpuks fikatasime Espressohouse's, hea kohvi ja superhea muffiniga. :)
ûks vahva juhtum rongiga Lundi söites, no Kristiina elab Eslövis, see 10min söita rongiga, siis me ju muidugi rääkisime eesti keeles, see rongis piletikontrollija ruum oli täpselt meie istme körval, seega ta oli väga huvitatud, mis keelt me räägime. Nii ta tuli meie juurde vabandas ja siis rääkis terve 10min ilmselt, et kui tuttav meloodia meie keele-rääkimisel oli, ja ta ikka väga mötles, et miskeel see selline on... eesti keelt ta poleks osanud oodata, soome keel see ka tema arust polnud... :D No sinna ta jäi, sest önneks olime me jöudnud Lundi. :)
Öhtul koju jöudes, ajasin veel host-isa välja, et sulgpalli mängida. :) tegin pisut küll ölaliigsele haiget, aga vast läheb üle.

Täna käisin jälle ainult foto tunnis, sest matemaatikas oleme ka juba hindest rääkinud ja kursuse kokku vötnud, seal ma omale hinnet ei saanud, sest olen ainult ühe töö kaasa teinud.
Tunnis oli mei viimane månadesbild- see kord vöitis Flink ja no ka minu pilt sai hääle, nii et polnudki hullu, kasutasin mingit väga vanat pilti Liisa öe tütrest. :)
Koju jöudes, löikasin veidi hekki ja nüüd istun siin suure-arvuti taga ja kirjutan, sest kui ma seda rohkem oleks edasilükanud, siis olekski seda alles kodus teinud, mötlen see juures kodus-kodus! Sest järele ongi jäänud ainult 3 viimast nädalat! ûritan neid köiki nautida nii palju kui vöimalik...

Lisaks üritan järgmise postituse teha sellest, mida ma arvan eimmigrantidest ning asjadest, mis on muutunud koduseks ja tegevused/asjad, mida Eestis tavaliselt tegin ning nüüd veidrad tunduvad..

PS! Ma olen pikemalt juba möelnud, kuidas mu päris kodu löhnab. Igal kodul on ju oma löhn, ning ise seda ei tunneta, aga nüüd olen kaua eemal olnud japeaksin seda nüüd tundma, kui löpuks koju jöuan, nii pönev.. :p

ahja, täna lähen ma ühe moto-klubi grillpeole, suht kohe töttangi, loodan, et on tore. ning homme peab üks mu söpradest sünnipäeva, aga kuna ta elab must nii kaugel ning öhtul hiljama kuidagi koju ei saaks, siis jääb minemata, teistel olgu tore! :)


Enda söpradega jätan hüvasti ilmselt 23-24 juuni, kuï ükssöpradest peab sünnipäeva, siis otsustasime, et teeme selle head-aega-peo tema sünnipäevaga koos. :)

Plaane ja tegevusi VIIMASEKS kolmeks nädalaks on juba, ning kindlasti tuleb plaane juurde. Lisaks on rööm tödeda, et ka suvi on siia jöudnud... löpuks.

JA veel, kirjutan siia Önnesoovid mu vanaemale, kuna eile oli jube kiirepäev peaaeg ilma internetita, siis unustasin selle ära, nii et kui sa seda loed, siis tea, minu suurimad önne ja tervise soovid!! :)
Leidsin ühe väga töeterase pildi.
Tölge: "Mu vahetusaasta on varsti läbi, ja ma jätan oma pere
ja parimad söbrad, et minna tagasi oma pere ja parimate söprade juurde!"

H-ema ja Marko sünnipäeva lauakate


"meelespead" on ikka tohutult ilusad 

Ei reklaami alkoholi, tegemist absoluutselt alkoholivaba siidriga

väike ja halb pilt toidust :D 


Väike William joonistas laualinale

"Ja, jag vill leva, jag vill dö i Norden!" - rootsi hümni refrään
Tölge: "jah, ma tahan elada, ma tahan surra Nordenis?" ma
ei tea kuidas Norden- pöhjamaade liidus/skandinaavias? :D okej, ma ei tea ausalt!

mu lemmik pilt üleaja - "sulge uks"

kladdkaka pöhjaga tort

Martini tüdruksöber tegi tordid- see suhkrumassiga on tunduvalt kenam.. :3

emadepäeva kink host-emale, väikepurk pralineekommidega, ta lemmik poest.
Olen kuulnud juba palju, et mu eesti keel on masendav, seega vabandan, et teile sellist kvaliteeti pakun lugeda, aga loodan, et köik veel arusaadav.
Olge lahedad ja näeme varsti!!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar