neljapäev, 9. oktoober 2014

Esimene kuu!

Esimene kuu on peagi möödunud ja tegelikult päris kiiresti. Sellist rutiini veel pole, aga põhimõtteliselt.
Eelmine nädalavahetus käisin host-isaga seal samas, kus üleeelmine(vist oli üleeelmine) nädalavahetus, aga nüüd avastasime uusi kohti. Kõrge mäe otsa, kust päris kaugele nägi. Arvan, et mu läheduses see kõrgeim tipp (siin pole väga mägesid). Istusime seal ja ajasime juttu, seal olid pingid ja lauad väga vahvasti pandud, et said vaadet nautida. 
Lisaks veel vana kirku ja selle ümbruses, pilte panen ka kindlasti alla! Oli väga vahva ja parajalt külm kah, tuul oli tohtu ja see tuul pole nii pehme.
Host-isa rääkis ka sellest, kuidas ka siia iga aasta tuleb talv nagu esimest korda- ehk rongid ei sõida, bussid on koos autodega kraavis jne.. Eelmine vahetusõpilane ei saanud päris mitu korda talvel kooli minna sest rongid olid tühistatud. :))
Lisaks oli ka pühapäeval väike koristamine, see oli tore, sest mul on tunne, et kogu mu tuba on mu juuksekarvade alla mattunud. For real ime et mind välja pole veel visatud, jätan oma juuksekarvu igale poole olenemata, et need kogu aeg kinni. -.-

Kool on sama nagu ikka, õpetajad ei oska must väga veel välja teha (okei, nad lihtsalt ei tea mida muga seal tunnis teha kui keelt ei oska) ja klassikaaslased on nii ja naa. Vast hakkavad ka varsti ära harjuma minuga. :)
Tundides peamiselt õpin rootsi keelt, sest ei saa midagi väga veel aru. Inglise keel on ainult tund kus täielikult kaasa teen ja peab ütlema, et kui muudes ainetes on nad nagu on, siis inglise keel on neil väga tasemel, kõik klassis räägivad minu arust väga hästi, ainult et julgust ja soovi on neil vähe.
Aga näiteks mu majandus tundide õpetaja Stig on üks täielikult erakordne õpetaja, soovin kogu jõu ja väega, et kõik õpetajad oleks sellised! Teda ei huvita, et tund käib ja ta ikka räägib lihtsalt õpilastega nende tegevustest nädalavahetusel ja üldse midaiganes asjadest. Teda ei huvita, et tema VÄÄRTUSLIK tunniaeg läheb, sest tema arust selline 5-10min tunni algusest rääkida tühjast-tähjast paneb õpilased hiljem rohkem kuulama ja kaasa tegema ja enda arvamust avaldama, sest nad tunnevad ennast seal klassis rohkem avatud jne. Tõsi mulle tundub ka nii. Siin üle üldse õpilased räägivad tunnis palju rohkem kaasa, sest õpetaja ei pane talle F selle eest ta ei rääkinud täpselt seda mida ta ootas. Õpetajad huvitab siin palju rohkem õpilaste OMA arvamus! 

Eelmine nädal sain oma teise- noorema tugiisiku ka teada. Nimeks on tal Alma Frederika kolmas nimi oli ka, ei mäleta. Igastahes on ta minuga sama vana ja käis eelmine aasta VÕP'ks Mehikos. Tegime ka kohe skypes kõne, et üksteisega tuttavaks saada, tundus väga mõistlik neiu. :) (ilmselgelt on, ta ju YFU'st)

Eelmine reede kohtusin ka Kristiinaga, pidasime väikse Fika. Ostime palju kaalukomme ja ostsime kohvi. Istusime ja jutustasime, jutustasime ja veel kord jutustasime. Oi kui hea oli oma kogemusi rääkida ja samas kuulata sinuga samas olukorras oleva neiu kogemusi- ta on must kuu aega kauem siin olnud. :)
Kristiinaga kohvitades nägin üht tuttavat ja oma kõige lahedamat õpetajat. :D
Lisaks kui Kristianstadis rongi peale tõttasin siis järsku tänaval kuulsin, et keegi hõikas: 'HEJJ, KRISTI'- ma olin nii segaduses, KES MIND HÕIKAB SIIN? Tõstsin pea ja mu ülirõõmus õpetaja Jhenni lehvitas mulle teisel pool teed.. wow, again, never happens in Estonia!
Lõpuks põrkasin väga lampi oma host-isaga kokku, ja lõpuks sain temaga koju. Enne võtsime pizzad ja õhtuks oli meil pizza. :)
Kooli raamatkogust sain omale lisaks ühe rootsi keele õpiku ja töövihiku. Need tunduvad põnevamad kui eelmised. Aga no ma üritan kõike teha ja kõike õppida!

Mannaputru- kaneeli, suhkru ja piimaga!? mida? Jep, nii nad seda siin söövad -.- Proovisin muidugi järgi. Kaneeli ja suhkruga väga okei, aga piim- iu. VÄGA rõve. :D

Lisaks proovis host-vend mind õpetada mõõgaga võitlema, täitsa saamatu ma pole, aga arenemis ruumi on väga palju. :)

Pühapäeval lendas mulle mõtetetesse täiesti lampi, et ma pean tegema Eesti kohta ühe üli põhjaliku presu, sest ma tahan näidata neile siin, et Eesti pole mingi vana Venemaa, vaid me oleme ise üks vahva riik.
Sain selle Esmaspäeval koolis valmis, näitasin seda eile ka host-emale ja ta täitsa ütles, et wow, hea, et peaksin seda koolis ka ehk esitlema. Mõtlesin seda isegi, aga ma pole kindel, et keegi tahab oma tunnist seda aega raisata.. kes teab vb tahab. :)

Eile näitasin ka host-emale ja isale kahte videot laulupeost. Pidid tunnistama, et päris vägev, nad küll väga ei uskunud, et see Eestis on ja arvasid, et kõik Eesti inimesed lauluväljakule kokku tulnud, sest seal oli palju inimesi ja Eestis ju elab nii vähe inimesi. (Minu piirkonnas Skane's elab pmt samapalju inimesi nagu terves Eestis)

Kui ma lõpuks rootsi keele selgeks saan olen enda üle VÄGA uhke, sest mul pole rootsi keele algajate kursust koolis nagu teistel on.. pean ise enda tahtejõuga seda õppima. Õnneks pere aitab väga palju!

Loodame host-emaga, et ta tervis enne jõule lubab külastada ühte üli vägevat kaubandust keskust- ma igas tahes üritan oma raha nii palju kokku hoida kuivõimalik, sest see on ülisuur ja odav kaubanduskeskus, kus on kõike! Üldiselt läheb seal nii 5-6 tundi. :)) Ei jõua ära oodata. :')

Kui host-emale näitasin seda esitlust ja luges, et meie peaminister on Taavi Rõivas, siis ta oli väga kohkunud näoga, ja nii nagu nemad seda perekonnanime hääldaks tähendab see su tagumist otsa. Vahva keel.
Kohvikus on okei, kui tellid omale kaffe ja kaka. ehk siis kohvi ja koogikesi.

Kolmapäeval ilmselt kolin paariks päevaks välja. :) Kõlab dramaatiliselt, aga tegelikult pole midagi tõsist ja lähen host-venna juurde. Suured plussid: ta elab linnas ei pea bussi kasutama, saan 10 min jala kõndida!


Kristiina!!

kommiiid!


:3

rohkem pilte praegu ei saa neid on küll tegelikult, aga kuna internet otsutas just mäkra panna siis järgmises postituses üritan meeles pidada!

Love and peace
Eesti, sa astusid suure sammu täna
õnnitlen
!!!
"Räägi mulle"
Räägi mulle kuidas sul seal läheb, kuidas käivad su kallid käbarad, need ei ole enam tunnid, need ei ole enam päevad, vaid meid lahutavad pikad nädalad.. 
Ära muretse minuga on kõik hästi, aga las ma natuke hädaldan...
ehk Tätte oskab ja teab.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar