laupäev, 25. oktoober 2014

Kladdkaka ja nädal 43

Tõesti Kladdkaka on üks ülivägev asi, mida siin igalt poolt saada on ehk siis šokolaadikook, kus šokolaad on seest selline pool vetruv, kuidas iganes seda öelda, igas tahes see maitseb taevalikult ja üks asi vahetusaastal mille ära tahan teha on 'õppida tegema imelist kladdkakat' :) sest Eestis see pole üldse levinud ja poes pole seda veel näinudki.
Esimest korda sõin seda siin kui host-ema seda tegi- see oli imemaitsev ja teine kord kui teisipäeval fotoklassis käivad tüdrukuga koos tunniajast kohvikus käisime.. :) ehk teisisõnu, me käisime oma järgmist must-valget filmilinti pildistamas.

Siin on juba teist nädalat järjest ainult sadanud ja soojakraadid pole alla 11kraadi veel läinud. Päris masendav, kui Eestis juba miinused ja lörts! :8

Reedel läksingi pärast kooli koju ära, raske spordikott kuidagi üle õla, pool joostes bussijaama poole.. (ehk nüüd saan aru, et mu läpakas polegi nii kerge -.-) Õhtul jõin mitu tassi kohvi ja vaatasime filmi, arvan, et siis oli kord näljamängudel, ma ausalt enam ei mäleta.

Laupäeval laadisime host-isaga ta auto kõiksugu prügimäe kraami täis ja läksime siis lähimasse prügikohta, ehk siin ikka ulme prügisorteerimis teema! Tasuta saad tuua kõik oma prügi sinna konteineritesse, seal sildid juures, kuhu midagi käib ja no ikka ulme, mis rahvas.. ja host-isa ütles, et see pole midagi, et tol päeval oli vähe rahvast. ulme. Eestis visatakse peamiselt kõik ühte prügikasti ja asi vask.. Skandinaavia on ikka hull oma prügisorteerimisega. (ei mäleta, kas olen kirjutanud, et McDonalds's käies pead oma prügi sorteerima? igal juhul topsi pead lahti lammutama, sest topsi osa läheb ühte, kõrs ja kaas teise jne) minu jaoks oli see ikka täielik nali. :D  Ise nad selle üle muidugi väga uhked!
Laupäeval käisime jalutamas ka ümbruskonnas, see oli päris lahe kogemus, sest esiteks ma pole siin niiviisi ringi käinud, nägin kus vana pood ja üle üldse naabruskonna rahvast.

Pühapäeval oli äratus pool 7- jah hommikul. Nimelt oli aeg minna PAO'le (Post Arrival Orientation), mis asus meist veel omajagu lõunas. Sõitsime Hööri, sealt võtsime peale Kristiina (teine VÕP Eestist), oi kui hea oli jälle Eestlasega neid rootsi asju arutada.. :D Siis juba Tomelilla ja Tryde, kus meie kokkusaamine oli.
Tegemist siis Skånes elavate vahetusõpilaste ja perede kohtumine, kus ka mõned tugiisikud ja muidu YFU Rootsi vabatahtlikud.
Esmalt tegime tutvust, ehk nimede ring, siis tutvusime päevakorraga ja siis juba õpilased omaette, vahetusvanemad omaette ja host-vennad/õed omaette puntides, kus arutati erinevaid asju. Nt õpilaste grupis rääkisime, mis meeldib kas pere/riigi/kooli suhtes, millest me aru ei saa ja mis ei meeldi.. Pärast seda kuidas paremini keelt õppida ja kui palju keegi päris koduga suhtleb..
Teised grupid rääkisid pmt sama asju, ehk peamiselt vanemad, kas on probleeme kui on, siis millised, kuidas neid lahendada jne. Õed-vennad rääkisid asju nt nagu mida koos teha ja värki, ja pärast rääkisime üksteisele, millest rääkisime ja värki. Arvan, et see oli kõigile väga kasulik ja mul kahju, et mu host-ema ei saanud tervise pärast osaleda, aga samas järgmine kord ka kord!! :)
Muidugi oli meil mitu fikat- ehk palju kohvi (lõpus ka kooki) ja lõuna. Ning lõpus jagasime end lambikastesse gruppidesse ja lahendasime mingisuguseid mõistatusi..
Koju sõitsime läbi Eslövi ehk siis pmt tund aega kauem koju, aga viisime Kristiina koju! Ja oh elu, mis paganama VIHM alla sadas! Teed uputasid, me sõitsime vahepeal pmt ainult vee sees. Õnneks, meil kodus polnud seda nii palju!
Koju jõudes rääksisime nendest asjadest ka host-emaga!

Esmaspäev algas sellega, et rong jäi JÄLLE hiljaks! nii ka mina kooli, mul on tunne, nagu ma oleks mingi jõhker kooli üle laskja, sest õigeks ajaks kooli jõudmine tekitab pidevalt raskusi!
Koju jõudes sadas jälle vihma- lõputu jama! Ning ületasime kohvi probleemi.

Teisipäeva masendav osa oli see, et Eestist oli kuulda, et lörtsi ja lund tuleb! AGA MUL ON 12 KRAADI SOOJA JA VIHM! See tegi küll kurvaks. ;( tahaksin ka nii väga lund ju, LUND, mitte lörtsi ega seda pläga, mis siin üldiselt valitseb..
Teisipäeval käisin nagu eelpool mainisin kohvikus Foto tunni ajal! Koju jõudes sõime ja läksime host-isaga laskma. Kuna unustasin prillid koju, polnud see mu parim kord, samas, ka mitte halvim. Nii et keskmine tulemus! jehu.

Kolmapäeval ehk siis eile jõudsin varem koju, kuna teisid pidid looduse klassis testi tegema, aga mina ei pidanud.. :) Tegi kohvi ja vaatasin ühe filmi ära. Täitsa hea oli vahelduseks üksi aega veeta. Kuue seitsme paiku tuli ka host-ema sõbrannaga koju, nii me jõime veel kohvi ja kuulasin nende imejutte päevast. :)

Neljapäev algas hilinenud rongi peale minemisest ja kooli mitte õigeks ajaks jõudmisest.. ;) Kooli söögiks oli esimest korda supp ja see nägi täiesti rõve välja! :) Esimest korda siin vingub Kristi kooli toiduüle. Sõin neid imehäid rõngakujulisi sai-leibu juustuga ja elu oli ka nii hea..

Reede oli vahva, sest ainult kaks tundi ja selle perioodi viimane päev! Viimasest tunnist sai veel 20 min varem ära kah.. Aga ikka jäin rongist maha, ja sain alles kella 12se rongi peale. Hässleholmi jõudes avastasin, et olin Henrikuga sama rongi peal, nii et saime koos Marko (vanim host-vend) juurde minna. Mängisime seal wii'd ja sõime tacosid! Ma ei tea, mulle väga meeldis. :)
Õhtul mängisime host isaga yatzit ka, õnn oli seekord minu õuel. :D Aga lõpuks kui filmi hakkasime vaatama, jõudsin ma ainult pool vaadatud, sest uni oli kell 10 nii suur, et vajasin und.

Täna laupäeval ärkasin kell 10, ehk 12 tundi head und- imeliku unenäoga (päris ema oli siin ja koristas kööki.. põhiprobleem oli see, et ei saanud YFU'lt mingisugust toidupakki.. Ee MIDA? :D )
Ja no selle peale koristasin ma oma toa ära, käisime host-isaga linnas ja pidasime Henriku sünnipäeva. Palju inimesi ja jalgpall.
Õhtul vaatasime veel 'laula mu laulu' rootsi versiooni ja naudin viimast päeva oma aeglast internetti..


Edaspidistest plaanidest nii palju, et 4ndal novembril ootab retk ette ühte ülisuurde kaubanduskeskusesse, mis täielik kultuuriosa Rootsis.. Seal kulub 6 tundi ei kuhugi ja seega saan koolist vaba päeva, et Rootsi kultuuriga tutvuda... :)
Esmaspäeval Stockholmi- neljapäeval tagasi (ma ei tea kuidas homse üle elan, olen juba mõtetes nii seal teiste võppidega.)! Ja reedel Kristiinaga Malmösse ühte suurde kaubanduskeskusesse- kus ma EI osta midagi!! :D :D :D Põhiline point, miks Malmösse lähen on see, et saan nii oma paki kätte!! ja Kristiinaga niisama koos aega veeta. ;)

Tähelepanekuid on veel.. need ei lõppe ära!
*kooli süsteem on endiselt imelik nt. töid tehes saavad hinneteks A-Fni, aga aasta lõpus arvutatakse need punktideks, ehk neil mingid kindlad punktid vaja saada, et siin klassi ja kursuseid läbida.. keeruline süsteem, ei saa aru.. :D Teiseks kõik asjaajamine käib koolis nädalate mõttes.. Praegu on nädal 43 ja järgmine nädal 44- see juures on nädal 44 vaheaja nädal! Tundide plaanid, mis ka õpilastele välja pannakse on nädala arvestuses, lisan pildi inglise keele planning'st, et paremini aru saada.

niisiis, see number 42 ja 43 tähendab nädalat.. esimene kast räägib tunnisisust ja kodusest tööst- tunnist, mis on kolmapäeval ja teine, mis on reedel. :) alguses oli jube raske aru saada, kuna ja mis, aga nüüd kõik kontrolli all.. :D
*tunnide toimumis kohad muutuvad, teised õpilased nagu teavad, aga mina millegi pärast ei tea väga tihti, nii ma loen nende mõtteid ja jooksen mööda maja ringi.. :)
*Kokku on neli vaheaega, nüüd nädal 44, siis nädal 52- see on jõuluvaheaeg, mis kestab KOLM nädalat! Siis viis nädalat kooli ja uus vaheaeg Nädal 8! See on veebruari vaheaeg, kus paljud pered käivad suusareisidel ja juba vanast ajast on selle põhimõte selles, et palju väljas olla ja värki! :) Siis jälle viis nädalat kooli ja tuleb kevad vaheaeg, see on nädal aega ja siis viis nädalat kooli ja SUVE VAHEAEG, kui ei eksi siis hakkas see küll alles 12 juuni, aga siiski.. :)
*kolmapäeval juhtus selline vahva asi, et esimesse tundi tuli õpetaja coca-cola purk ja sajake käes.. ma pidin ära minestama.. :D
*klassides pole selliseid pikilaudu, kus seina kontaktid oleksid.. neil tulevad need laest.. ripuvad alla, saad nii pma arvutit ja asju laadida.. väga tobe, olen kaks korda pead ära löönud. :D
*õpilased on üli kaasa rääkivad.. õpetaja viskab õhku ühe teema ja siis on täielik kanakari lahti, kõik arvavad, et nende mõte parim jne. Hetkel kui kõigest aru ei saa on see jube väsitav, sest sellega kaasneb karm lärm, aga vb juba pärast jõuluvaheaega naudin seda.
*mul peres kõigil kolm eesnime, nii ka teistes Rootsi peredes..
*kooli sööklast sain eile KODUJUUSTU- no ma olin ikka VÄGA õnnelik!
*teiseks räägin rootsi keelt nii nagu need soomlased, kes rooti keelt räägivad, kuulen seda igakord, kui perele lasteraamatut loen või muidu midagi lausun. :D
*asi millega pole veel ära harjunud on see, et võileib, mis tähendab võid, MARMELAADI juustu või vorsti on VÄGA VÄGA hea! ew, mulle ei meeldi, eelistan ainult võid, aga nad söövad reaalselt seda marmelaadi kõigega. (mingid erinevad marmelaadi taolised asjad ka, mida kastmete sisse topivad, kui sööma hakkavad. khmkhm..)

C4 koolibänd.. 

ilus park Hässleholmis..

saage tuttavaks.. vaskault host-ema venna tütar ja minu kõrval istub tema kaksikust vend..
diivani teise otsa peal on Marko ja Martin- mu host-vennad- ulme inimesed! for real :D
rohkem pilte pole võimalik lihtsalt lisada, see internett sureb ära enne.. :) sorry, pärast Stockholmi ostan uue neti, siis jälle kõik võimalik.

Lisaks natuke mu elu numbrites..
44 päeva olnud Rootsis
päeva Stockholmi reisini
50 päeva täisealiseks saamiseni
195 päeva re-entry laagrini
246 päeva YES seminarini, ehk minu vahetusaasta lõpuni
Mul on aega, et see aasta veel väga meeldejäävaks teha!
Hetkel olen väga VÄGA rahul, et olen siin ja seda kõike teen!!

Aitäh kõigile veel korra, parim kogemus- it is!
//love

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar