kolmapäev, 1. oktoober 2014

'Sometimes I'll hear that song and I'll start to sing along..'

Nii, ma pean tõdema, et ei mäleta tegelikult enam väga midagi.. Hea, et olen ühtteist ülesse kirjutanud.
See reedel oli mul lühike, lõppes kell 11. Koju jõudsin pärast ühte, sest jalutasin veits linnas ringi, kiikasin poode jne.
Koju jõudes harjutasin veits host-emaga rootsi keelt hääldada, sest kirjutan ja loen seda igapäev, räägin aga üli minimaalselt. Sain raamatukogust mingi plaadi ka kaasa õpikuga, mida hea kuulata..
Reede õhtul olin väga väsinud ja järsku kutsub pärast filmi host isa teleka ette tagasi, sest seal on mingi 'estonia' noh.. Jap, siinses kohalikus telekanalis oli Estonia hukust mingi päris pikk jutt, kus üks Eesti naine ja ta poeg rääkisid EESTI KEELES, kuidas nad selle huku üleelasid jne. Ma jõudsin poole peal nii et tean ainult lõppu.

Laupäeva lõuna aeg sõime käppelt hommikust, panime nädala söögiplaani paika ja siis läksime host isaga toitu ostma ja nägin ka nende igaakuise rahva ürituse ära. Pmt iga kuu, (va talvel, siis see pole nii suur üritus), käivad mingid pool laadad seal kesklinna platsil. Paljud on just lastele mõeldud atraktsioonid.
Kui õhtu kell kuus kätte jõudis sättisime end pokkeri õhtule. See nägi välja nii, et võtsime ühe sõbra veel meie kandis peale, sõitsime Hässleholmi vanale sõjaväe alale, sest seal elasid selle korra pokkeri võõrustajad. Alguses muidugi tutvusin kõigiga, siis sõime. Ülihea toit oli, ise püütud mingi hea kala, mille eesti keelset nime ei tea. Ja siis veel kukeseened juustuga röstsaia peal ahjus tehtud. Mm. No tõesti oli väga hea. :D
Siis oli aeg pokkeril, see oli mu esimene kord niiviisi reaalselt mängida, muidu ikka netis seda teinud. Seega oli see päris eriline. :D
Alguses hoidsin madalat profiili ja võitsin ainult kaks korda ja siis ka mitte suuri summasid.. Aga lõpuks kui arvasin, et noh vhet pole mul pole head kaardid käes, et panen all in, siis juhtus nii, et teine vend bluffis ja sain põris suure hulga zetoone omale. :) Õhtu lõppes siiski sellega, et mul olid halvad kaardid käes ja laususin all in, sest ega ma neid Eestis vastu võtta ei taha küll. :D Seega järgmine kord mäng samas kohas, nice! Ära tulles üllatasid meid KITSED! Jah, maja on metsa ümbruses pmt. No siin kandis üldse metsa suht palju ja siis läksime auto poole ja järsku WAT 6-7 kitse meie ees, nad absoluutselt ei kartnud ka. Host-ema läks neile väga lähedale isegi. Päris lahe oli see!

Pühapäeval ärkasime jällegi väga lõunal, sest eelmine õhtu jõudsime tagasi kell 1 öösel koju.
Kiirel hommikusöök ja kohvi, riide ja teele. Sõita oli üle tunni. Läksime mingit üli suurt õuna seina vaatama, koos host-ema, host-isa ja Henrikuga(noorim vend).
Tee oli päris künklik, selliseid künkaid ikka Eestis ei näe, kuigi olen Lõuna-Rootsis. :D Nägin merd kah, kodu paistis noh.. 
Kõige pealt läksime külastasime seda poodi. Ostime õunu, mahla, marmelaadi jne. Nii imelik, nad panevad seda marmelaadi siin igale poole, kastme sisse, liha peale, saia peale, vorst otsa. WAT? Ma sellega kaasa ei lähe, ei. :D
Pmt seda korraldakse seal juba päris palju aastaid! Esimene oli kunagi 1980ndatel. Alla lisan pilte ka! Lisaks oli sellega seotud ka laat. Laat üpris taoline nagu Eestiski. Müüdi asju seinas seina ja täpselt nagu Eestiski tuleb käia kõike proovimas. Nii meiegi. :D Ostsime sealt omale õhtusöögiks suitsetatud kala ja Skane kohalike kooke.
Sõime jäätist ka, oi kui hea lagritsa jäätis oli. :)
Koju jõudes sõimegi ja vaatasime ilmselt filmi võis siis paradise hotel' i, nagu meil kombeks juba on. Ja läksime üpris vara magama. 

Esmaspäev - läksin kooli oma arust hilinemisega, sest rong jäi jälle hiljaks. (väga tavaline siin) Kirjutasin siis rongis klassiõele, et ütles õpetajale, et jään hiljaks, ta sellepeale ütles, et nad on hoopis aulas. Okei, mida nad teevad seal, ta ei teadnud isegi- või ei viitsinud mulle kirjutada sellest. Igastahes ühe klassivennaga me siis otsustasime, et las nad ollavad seal aulas ja kuulavad mida iganes tahavad. Proovisin mentorit leida (meie mõistes klassijuhatajat), aga ei leidnud teda, nii ma istusin järgmise tunnini ja läksin järgmisesse tundi. :) 
Mul on tunne, et selline asjadest mitte teadmine siin on päris okei.. no okei, mittte mulle, aga ma siis harjun.
Üldse see päev läks igati aiataha. Olin vahepeal täitsa masenduses, aga siis tulin koju ja sain natuke üksida olla ja muutusin positiivseks tagasi.
Pärast õhtusööki läksime host-isaga aeda tööd tegema, tema niitis muru ja mina riisusin selle muru kokku. Ma ei tea kuidas teiega, aga mina kodus tavaliselt küll muru kokku ei riisu, aga siin nad teevad nii, ja ma olen siin ja ma teen nii. :) Okei, vb enam ei tule teha, sest selleks korraks kõik ja ei tea, kuidas see aasta lumega, vb  on juunini välja. :D 
Pärast seda tuli veel host-vendade isa külla, ta on väga tark ja naljakas härra! Oskab suhelda ja alati on väga jutukas. :) Vaatasime filmi ja läksime magama. 

Teisipäev - sain kaua magada sest tunnid algasid alles kell 12, jõudsin isegi sööklast läbi käia ja omale ühe võiku teha ja matasse joosta.. :)
Pärast matat oligi ainult Foto veel- see kestab kaks pool tundi. See kord olin ma väga vihane seal tunnis, nagu varemgi maininud olen, on seal tunnis pmt 3 gruppi inimesi erinevatel kaugusetel ja õpetajat on üks ja kõik tahavad tead.. Nii mul ei tulnud ilmutamise üks osa välja ja õpetaja oli ka väga nagu' jaja, ma eitea' aega polnud, sest kõik aina karjusid 'Lars, Lars..' nii ta ära läks, ja nii pärast 2 tundi passimist läksin mina ka. 
Koju tulles tegime süüa ja sõime ning läksime pärast seda host-isaga poodi ja apteeki. 
Hambapasta sai otsa noh. :D tegelt mulle meeldib taga koos poes käia, sest siis saan kodust välja ja ei istu arvutis ega teleka ees ja on vahva ikka vaadata, mida poes siin müüakse ja võrrelda hindu. (mis on üpriski samad, kui siis ainult pisut kallimad.) JA üldse jälgida nende seda poe kultuuri, kõigil valged lipikud käes, käivad mööda suuri vahesi oma asju taga otsimas. :D

Kolmapäev - kooli läksin host-isaga, seega jõudsin 50 min enne kooli. Passisin niisama selle aja ära. Esimene tund- mitte midagi kasulikku, lihtsalt jälle lugesin oma rootsi keelt ja üritasin taas nende presentatsioone jälgida. 
Inglise keeles oli kasulik sest õppisime passive voice' i ja tegime grupi tööd järgmine tund vaatame filmi, mille põhjal peame pärast lühi essee kirjutama. -.- Mingi õudusfilm..
Matas nad õppisid siis täna Liitmisvõtet, ma ei tea ausalt, mida nad need 10 aastat enne matas teinud on. Arvan, et me õppisime seda kusagil 8ndas klassis kõige hiljem.
Läksin siis mina loodusesse.. vaatan 3min aega tunni alguseni, isegi õpetajat pole, kedagi pole. Läksin lugesin kiirelt Edwise ja 1stclassi üle, et äkki mingid sõnumid mul lugemata, ei midagi.. Küsisin siis fbs klassiõelt, mis tuleb välja, tundi polegi. mm, thank u very much, et mulle ka ütlesite. Nii jäin ma varajasemast rongist maha, läksin 15 min pärast rongile siis ja oh imet, muidugi pole kolmveerand kolmese ja kolveerand neljase bussi vahel seda veerandist bussi, mis muidu on. Aitäh veel kord, sest sain oodata nüüd järgmised 45min. Lohutuseks lubasin omale kohvi. Nii ma istusin väljas, vihma sadas, külm tuul oli ka- jõin oma kohvi ja ootasin. See buss tuli tegelt isegi kähku, lisaks tuli see 12 min enne, ja lasi bussi istuma ära. :) Seegi positiivne. 
Nüüd on õhtusöögi aeg ja nii need päevad lähevad- vahvasti. Perega saan väga hästi läbi ja tegelikult on kõik väga hästi, lihtsalt kõik võtab tohutult aega, aga ma ei jaksa oodata, ma tahan kõike ja kohe.. aga ei saa.

Reedel plaanime Kristiinaga kokku saada- oh kuidas ootan, saab lobiseda eesti keeles kellegagi, kes sind täielikult mõistab. :) 
Lisaks on mul muidugi tähelepanekuid veel:
  • Üks naine arvas, et ma Ukrainast.. Ja teine arvas, et Ukraina hoopis Aasias..
  • Klassides pole kelli..
  • Mul on üks väga tark tüdruk pinginaabriks üldiselt, aga millegi pärast käib ta väga harva koolis, vb ongi mõistlikum, sest ega siin väga tunnis targemaks küll ei saa. -.-
  • Kõik istuvad nii lampi igastunnis, Eestis oli ikka, et enne kooli algust juba pandi tagumised pingi paika, nii ma ka istun suvalt, üldiselt kusagil taga ja siis ilmselt teised veits kurjad, sest kõik tahavad tagaplaanile jääda. :D Aga ise neil pole kindlaid kohti.
  • Õpilased on suht ära tõusnud minu arust, õpetajaid väga ei austata ja meie inka õps- klassi mentor üritab kõigest väest klassi korrale kutsuda- ehk üritab läbi viia asja: tunnis juttu ei räägi, tunnis ei söö ega joo, tunnis pole mütsi peas jne jne 
  • Õpsid ei tõsta pmt üldse häält, ainult inka õps kui keegi jälle mütsiga tundi lendab või telefoni kasutab. Eestis oli mul tunnis küll suht tavaline, et õpetaja tihti karjus tahvli ees, kuid tõesti! see olenes ka väga palju õpetajast. 
  • Keegi ei julge kunagi mu kõrvale istuda, aga juba vaikselt hakkavad nad mõistma, et ma ei kao kuhugi sealt klassist ja neil ei jää muud lihtsalt üle!
  • Koolis on ka erivajadustega õpilased ja neil on oma abistajad, kes näevad tõsised mimmud kogu aeg välja, aga see selleks, mul oleks ka sellist vaja. Ta võiks mulle olukordi tõlkida.
  • Klassis on kõige avatum poiss, see kes teistega väga hästi läbi ei saa, ainuke põhjus, mida kuulnud olen, et miks väga nagu ei räägita omavahel on see, et tal on kole nahktagi.. Okei, bitchid. :D Mulle igastahes meeldib taga rääkida, sest ta on palju toredam kui ülejäänud klass. :)
  • Klassikaaslased pole üldse nii avatud nagu arvasin lootsin, räägin või küsin nende käest midagi siis on tunne, et käin neile räigelt pinda ja ei julge väga rääkida. :D Ja siis samaaegselt näen kuidas nad vaatavad ja naeratavad mu poole, poole sammuga minu poole astumas ja siis mõtlevad ümber, ok. Paganama argpüksid.
  • Ühel õpetajal oli täna kaasas käru, millega ta oma ostukorvi kandis.. On see tõesti nii raske, et sa ei suuda 50meetrit sellega käia? :O ei tundnud küll, aga olgu. 
  • Klassides pole arvuti ekraane. Lauapeal on juhtme vaba hiir ja klaviatuur, arvuti kast on klassi nurgas. Pilt tuleb läbi dataprojektoriga tahvlile. :) 
Kindlasti on veel väga palju asju, aga lihtsalt ei mäleta kõike, ega kirjuta kõike ülesse. 
Ja selle kodu igatsuse ja 'vanade heade' aegade kohta nii palju, et kodus olles pole mul absoluutselt sellist tunnet, et oleks kusagil võõras kohas, võõral maal, sest kõik suhtlevad muga, teevad nalja ja naerame. Aga koolis vahest kisub küll ära, sest kui keegi väga suga ei räägi ja tunnis on sul nii igav, sest midagi aru ei saa, kedagi ei koti ka kui sa midagi ei tea ja siis tekivad ikka mõtted, et küll kodus- päris kodus oli hea! Aga samas muretseda pole üldse vaja, sest samaaegselt ma mõtlen mõtteid, et tegelikult pole üldse midagi viga, lihtsalt ma ei taha, et mu elu kerge oleks. :) Sest nii tegelikult ongi. 
Tean, et kõik võtab lihtsalt aega ja küll mul varsti head ja sõbralikud tuttavad/sõbrad tekivad ja siis pole enam üldse kurbust. :)

Teile aga nüüd pilte:
Õuna poe aed.. Südame õunapuu!

Jällitasime sellist vahvat rongi.. 


õunad, jah õunad igal pool!


Üks näitus, seinte peal olid eelnevate aastate tehtud tööd..

reaalselt nägi see väga kena välja..

paar lemmikut eelnevatest aastatest..

Minu sünniaasta pilt! :)

Nõustusime mõlemad host vennaga, et see on kõige ilusam. Aasta 2000!
Mõelge, see on olnud suur sein.. ja see on tehtud õuntest..
Ma ei kujuta ette, kuigi ise seda olen näinud.


selle aasta seinast üks lähivõte!

Mu kooli linn- Kristianstad (kui tahad rootslaslikult
hääldada siis Khrihuansta) jap- veider. on!

Sellised üli suured kirikud siin need kõige tavalisemad.

väike pilt mu rongist. Sellise lilla-oraši ussida sõidan üldiselt

Eeldan, et on okei, seda pilti siin kasutada, sest võtsin selle FBst kust nkni kõik
seda näevad. Aga sisi vasakult: mina, host-vend Henrik ja host-isa :)

Pokkeri õhtu pildiga sama asi, eeldan, et see on okei seda siin kasutada, sest
ilmselt on kõik seda fbst nagunii juba näinud. :)
PS! see üli ilus laud on selle mehe, kes paremal esimene (loeb zetoone) ise
tehtud!! 
Ps! enamus seal kalamehed, nii et kalad- fishfish. nommi, mulle meeldib!
Lisaks see härra, kes laua otsas istub töötab mu söökla maja kõrval majas! :)
Olge tublid!
Hej då!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar