teisipäev, 2. detsember 2014

Hullud oma jõuludega!

Kirjutasin selle jutu juba kokki neljapäeval-reedel enamjaolt, nii et ärge imestage kui kusagil segadusajavalt eilsest räägin.
Esiteks räägin sellest kui hullud nad ikka oma jõuludega on! Kindlasti on ka eestlasi, kes sellised on, aga mitte minu pere! Meie peres põhiline jõulumeeleolu tooja oli päris kuus, ilusate kaunistustega! Mõningad jõulutuled või kaunistused vb kusagil veel. 
AGA SIIN! Nii alustame sellega, et novembri keskel hakkasid järjest enam ilmuma jõulud poeakendele. Siis osad hullemad juba alustasid ka oma majade kaunistamisega. Poodidesse ilmusid need suured kunstkuused suurte punaste ehetega. Okeei, järjest enam tulid ka müügile jõulu asjad. No okei. AGA mis toimub nüüd, kohe kui detsember on käes, KÕIK on hullumas. KÕIKJAL on jõulud, poed on esiteks tohtult jõulukraami juurde müüki pannud ja ka veel rohkem oma poode kaunistanud. Nüüdseks on kõik poeaknad jõuluteemalised- mis on väga armas!! Teiseks Kristianstadis on peatänaval PÄRIS kuused pandud postide külge! Nii nummid, tahaks meeleldi ühe sealt endaga kaasa võtta.. keegi ju ei paneks tähele?!? Läheks sellega rongi ja ootaks bussi ja teataks kõigile, et ausalt ka ostsin selle.. :D Okei, pean lihtsalt leppima, et see jõul pole mul toas kuuselõhna, sest minu perel on kunstkuusk. Kuna neil siin oma metsa pole ja osta kallis. No mõistetav. 
Lisaks nüüd käis meil see aknavahetus ära nüüd on kõikjal jõulu asjad ja mu host ema ütles, et seda pole üldse palju, et talle alati tundub, et tal pole nagu väga jõulu asju ja et ta on rõõmus, et ma ütlesin, et meil siin ikka väga palju neid. 
Näiteks: HÄSTI palju väikseid jõulukujukesi- mul päris kodus vist pole ühtegi, vb mõni küünlaalus. Teiseks kõikjal jõulukaardinad!! Jõululinikud! Meil on akende kohal sellised lambid, nende vahetus oli, sest nüüd peab jõuluteemaline olema! (hiljem panen pildi siis on näha) Salvrätikud jõuluteemalised! Karrad uste kohal ja toas! Akende peal kleepsud! Kolmnurga valgustid! Laua katted erinevad! Ja no kindlasti veel asju, ma lihtsalt enam ei mäleta kõike ja kõik pole veel valmis kah! :D 
Esimest korda koju tulles kui karrad uste peal olid- pidin ära minestama. :D Mõtlesin, et mis püha asi see nüüd siis toimunud on. :D

Nii teiseks siis alustasin ma kolmapäeval trenniga- mitte korvpalli või muuga, millega varem tegelenud. Läksin trenni, kus enamus inimesed must 20 aasta vähemalt vanemad on! Nimelt toimub mu kodukohas- Tormestopis selline vahva lihastetreening- mitte jõusaal, no mitte pole sellele õiget sõna, ei ütle, et see võimlemine on, sest see kõlaks nagu, tõstad kaks kätt ja liigudad neid natuke paremale ja vasakule.
Seal toimub ikka tõsine trenn! Kaks treenerit teevad ees, kes ka kohe kui sul midagi valesti appi tulevad! Muusika käib ja hoogne enda liigutamine on täies hoos. Ütleme nii, et mul oli kohati ikka väga häbi. MINA, NOOR inimene ei jaksanud ennast üldse nii viisi liigudata nagu seda tegid minust kümneid aastaid vanemad inimesed! Mul oli toss väljas ja kett maas enne kui ise aru sain ja täna- kaks päeva hiljem piinlen VÄGA jõhkra lihasvalu käes! Samas see ainult näitab, et tegin õige otsuse. 
Kurb on ainult see, et see hooaeg hakkab läbi saama kohe. Järgmine nädal viimane trenn ja ülejärgmine kolmapäev juba selline jõulumeeleolu- glögi ja värki. Aga hakkab juba 7 jaanuar uuesti! Niiet 29 aprillini on siis mul kolmapäevane õhtupoolik sisustatud- hea asi, millega nädala selgroogu murda! :) 
Olen mõelnud ka, et uuest aastast ikka seal kossus käima hakata, aga vaatab, ehk leian midagi teistsugust siit kusagilt.. mida varem proovinud pole!

Räägin veits sellest nädalast ka:
Alustuseks eelmine laupäev küpsetasime Henrikuga piparkooke. Lisaks tuli vanim host-vend siia. Talverehvide vahetus! Algas sellega, et ei saanud alata. Ehk need mutrid olid nii külge ära roostetanud, et ei nende ega minu jõud peale ei hakanud. Ja kuna neil piisavalt häid vahendeid ka polnud, et neid lahti klopsida siis jäigi see sinna paika. Tuli veel nende isa, oma mingi oma asjaga, mis pidi hea olema.. Martin hüppas korra selle peale- ja nii see puru läkski! :) Nii palju siis sellest rehvide vahetusest.
Sel päeval sai ka mu uus telefon rootsi keelde- hea, vahest ei saa ikka mitte üldse aru, mida ta seal küsib..

Esmaspäeval juhtus selline vahva asi, et esimest korda oli mu rong tühistatud, hea asi oli see, et selle asemel oli pandud buss! Ainukese vahega, kui muidu rong 20 min sõidab, sisi buss tegi seda ringi pea tund! nii jäin ma oma esimest tunnist ilma- see õps ilmselt juba arvab, et ma ignon ta tunde, aga ausalt ma ei saa midagi teha nende rongidega! :D

Teisipäeval valdas mind probleem! Mu foto klassis käivad kaksikud. Nad on nii nii - no täiesti sarnased! Ehk eelmine nädal puhusin ühega nendest juttu, ja järgmine nädal polnud mul ju õrna aimugi kumb see oli, sest riided olid ju vahetunud- mõlemad kasvatavad pikki juuksed- mõlemal on pikad blondid juuksed. mõlemad naeratavad sama moodi, mõlemad on sama kasvu. See pole üldse aus!

Kolmapäeval pärast trenni sain kõne rootsi nr, olin mures ja andsin telefoni host emale. Helistajaks oli bussijuht! Ma olin oma kaardi bussijätnud ja ta koristas bussi ja leidis selle, kuna mul seal on märgitud, nimi, kool, nn isikukood ja telefoni nr, siis ta helistas ja käisime host isaga sellel järel! :)

Neljapäeval viimases tunnis olin ma väga väsinud! (mul hetkel mingi ulme sügis väsimus peale lennanud) Nii ma otsustasin, et kuulan lihtsalt õpetajat, et ei tee omi asju. No terve tunni nii oligi. Ja siis vaatain, et oh see õps ei lõpeta see kord varem tundi ära, et pagan, ei saa varajasemale rongile. SIIS oli mul rongingi viis min aega. Õps tuli minu juurde, küsis, kuna mu rong läheb. ütlesin viis min. tüüp ütles JOOKSE! :D Okei, nii oligi, kuna eilsest olid mul jalad nii valusad- vno lihased kõik! siis see jooks nägi välja naljakas, AGA MA JÕUDSIN! ma olin nii uhke. Ähkisin ja puhkisin, mis hirmus, aga kohal olin.
Jaamast võttis peale hostisa, - ema ja Henrik. Läksime Maxi'sse, oli selline vahva päev, kus palju asju proovida sai! 
Aga no ükski asi, ei saa nii vahva olla. Esiteks võttis, aeg me ei saanud oma skannerit kätte, kuna see massin oli juba päris väsinud selleks ajaks. Teiseks kui ma rõõmsalt sisse tahtsin poodi minna, hakkas see turva alarm tööle! No nii kristi. :D Läksin välja, käis ka alarm. Lasin ainult oma koti läbi. Ei käinud alarmi. Läksin ainult ise läbi ei käinud alarmi. 
Seletasin tädidele küll, et mul pole ühtegi uut asja, aga no ikka kontrollisid mu veel üle. Noh veits huumorit ka, ei mul polnud vanu turvaelemente küljes, ega polnud seal eest- no kust pole võimalik midagi varastada, ka varastanud. :D Lihtsalt see massin läksin vist sassi veits. 
Seal saime maitsta siis võileivatorti, kohvi, julmusti, vorste, piparkooke, jäätist- vb oli midagi veel, ma ei mäleta enam! 

Õhtul koju tulles sõime täidetud kartuleid, mis oli mulle jällegi uus asi, mangokastme ja kanaga. maitses hea, laupäeval sööme nende oma mingit eri vms.

Reedel kool oli mul ainult 11ni, ja 8st 10ni vaatasime klassiga filmi- 'shakespeare in love' olin seda juba küll näinud, sest eelmine aasta vaatsime kirjanduses vaatasime ka seda filmi, kui Shakespeare'i osa hiilata oli.
Lisaks sellele oli meil paus, kus söime lussebullareid, piparkooke ja jõime julmusti! See oli lahe. :)
Koju ma ei jõudnud ikka nii vara, sest rong jäi 3 min hiljaks ja tänu sellele jäin bussist maha, järgmine tuli tunnipärast, õnneks oli ka samas rongis Henrik nii et polnud vaja üksi oodata. :D
Koju jõudes ootas üks kena hullumaja! Akende vahetus, loodan, et nüüd siis vähemalt tuba soojem! Pärast seda nagu eelpool mainisime said ka enam vähem viimased jõuluasjad ülesse pandud!

Õhtul käisime veel kassiga arstil, aga kõik on korras, nii et pole probleemi. Sõime jäätist ja vaatsime Idolit!

Täna- laupäeval tegelesime tähtsate asjadega, joonud julmusti ja küpsetanud knäcke, mis on rootsi traditsioonilised jõulukommid.
Pühapäeval kirjutasin kirja jüluvanale rootsi keeles! Nimelt siin saadad kirja ilma margita ja loodetavasti saad sealt kirja tagasi koos mingi väikse asjaga.. Seda teevad tegelt väiksed lapsed, aga kuna ma olen ka parajalt väike laps siis why not.
Lisaks käisime Hässleholmis, kuna esimene advent ja siis noh see esimese advendi asjad ikka, möned laulavad ja tantsivad. Külastasime poode ja jöime glögi.
Koju tulles tegime väikseid pitsasid, pärast seda veel jöime glögi, söime lussebullareid ja piparkooke!
ôhtu löpuks skypesin emmega, ehk sünnipäeva eri! :) Poolteist tundi kadus kui kuhugi.


Nüüd möned pildid:
Minu toa aken! 





åks hommik oli miinus 1 kraadi!

ja sama päeva pärast löunal oli kena päike! :D

julmust! ehk jöulujook, mida siin VÄGA palju juuakse

skåne juustukook!

piparkookide valmistamine

kiri jöuluvanale

Olge tublid ja ärge ära külmuge!
Mul siin maximum +3 kraadi, aga tuul on jube kröbe!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar