laupäev, 27. detsember 2014

JÖULUD!!!

Esmaspäevane Helsingborgi külastus oli tore. Sain sealt viimased nii öelda 'lollid' jöulukingid mänguks.
Nimel mängib see pere siin jöuludeaeg mängu, kus igaüks ostab u kolm kiniki u 10krooni ulatuses, see u üks euro. 
Mu kingid on tulemasin (naljaka pildiga), dussimüts ja suur kustutuskumm, kuhu kirjutatud, suured vead! - minu arust, mitte just naljakad kingid, aga lollid küll. 
Mäng käib siis nii, et köik kingid pannakse lauapeale hunnikusse ja hakatakse ringis täringut veeretama, kui saad 1 vöi 6 siis saad vötta kingituse. Kui keskelt on kingid otsas, siis hakatakse üksteiselt kinke vötma. Aga kingi saab ainult siis vötta teiselt, kui suudad teha seda ennem kui teine vötab täringu ja hakkab veeretama. :) Seekordne reaalsus oli see, et köik vötsid Kristilt kingitused, ehk sain alguses täringut veeretades palju kinke, ja siis otsustasid poisid eelköige, et nüüd vötame köik kingid Kristilt ära, seda nad tegid, sest ma ei saanud oma kinke kaitsta ka, mängulöppedes andsid köik kingi ka mulle, vahva, lahe- sain nii u 9 snickersit, oma suure kustutuskummi, kohvriluku ja kommi. 

Meil on jube palju kinke kuuse all, sest köik teevad köigile ja nad pakivad köik asjad eraldi, nt kui ma ostan sokolaadi ja jöulukaardi, siis ma pakin kinkepaberi sisse sokolaadi, kaardi panen eraldi umbriku-paberi sisse. Siis näiteks tahan kinkida veel mütsi, siis selle mütsi pakid veel eraldi paki sisse..
Mina tegin nii, nagu kodus ikka, köik asjad kinkekoti sisse.. meeldigu neile vöi mitte, ma ei oska asju kenasti pakkida paberisisse.. :D 

Teisipäeval sain paki teatise, et kellelegi Kristie Krus'le on pakk ootamas.. No mis siis ikka, läheme host isaga sellele järgi, kui ta oma autole töökotta järgi läheb. 
Mis te arvate, mitu korda taheti see pakk mulle anda kui mu dokumendinimi oli absoluutselt mitte Kristie Krus.. 
Natuke kurba nägu, natuke nöudmist ja nii see läks. Kätte sain! Aitäh kulla Maki, see oli midagi, mida ei oodanud, ehk väga armas. Tahaks nii väga köiki jöulude aeg näha ja kallistada, kahjuks peab saatma virtuaaliseid kallisid, aga järgmisel aastal, mis need 365 päeva järgmiste jöuludeni ikka on! 
Ja no sellest poole vähema aja pärast olen ma kodus- kuhu sellel ajal kiiret on??
Jaanipäeva küll pidada ei saa, aga pidu peame ikka. :)

Teisipäeval tuli ka löpuks host ema koju. Kokkasime, külastasime ema venna peret, vötsime nende poolsed kingitused kaasa, käisime Ronny juures, jällegi ajasime juttu, vötsime kingid ja tulime koju..
Kolmapäev- jülulaupäev! Algas siis sellega, et kristi löikas vorsti ja vöttis tervama noa, et ilusad viilud saaks, muidugi löikas ta omale näppu sellega viimast vorsti löpetades! Esimest korda elus juhtus selle juurde selline vahva asi, et pilt kadus ära. Host isa otsis veel plaastrit, kui ma tundin, et no nii, körvad ja silmad ei tee enam muga koostööd. Sain selle plaastri näpule, töusin toolilt, et diivanile pikali minna, jalad taeva poole visata, nii kui sinna tuppa astusin kadus pilt, önneks langesin juba diivanile. Körvad pole kunagi nii jubedalt vilisenud. Nägu oli ka täiesti lumi valge olnud.. :D Jälle midagi, mis juhtus esimest korda.. 
AGA siin ei käi terve detsembri sellised vahvad asjad nagu päkapikud, siin pannakse ainult öö vastu 24ndat toa uksele suur sokk ja siis sinna tuuakse midagi- minule töi toffife, rinnamärgi ja kuju selle lumekuuliga. :)
Tegime veel ettevalmistusi, söime kommi ja kell KOLM hakkas rootslaste täielik PÛHA ASI, iga jöul sama teema- Piilupart Donald vöi siis r. k. Kalle Anka! :D Ehk 24ndal detsembril kell kolm- tund aega on rootsis vaikus, köik vaatavad Kalle Ankat.. mina selles veel midagi erilist ei leidnud, et seda ligi 50 aastat järjest vaadata, aga no ma pole päris rootslane kah.
Tavaliselt peavad nemad ka oma jöulu öhtut ikka 24ndal, aga kuna mu host vennad töötasid sel päeval, siis otsustasime me seda pidada 25ndal.
25ndal olid nad juba kell 12 siin ja hakkas pihta see jöulude pidamine.

Esiteks siis julmat- jöulusöök, mis koosneb paljudest erinevatest vorstidest, liha, lihapallid, viineri taolised asjad, pruun ja punane kapsas, punane salat-nagu rosolje, heeringas, sinep- käib asja juurde, sink, jöululeib- rosinatega ja ilma.. kindlasti unustasin midagi väga olulist 
Siis me mängisime äraarvamis mängu ja hakkasime Kallet vaatama. Kalle ajal oli magusa ja kohvi ring.

Reaalselt toimub köik alati mega kaua ja vötab kaua aega, mainin vahele ära, et kogu üritus hakkas meil kell 12 ja me löpetasime kell 9öhtul!

Pärast seda hakkasime me jöulukinke avama! Kinke oli töesti VÄGA palju. Ja kinkide avamine käib nii, et ükshaaval ja köik vaatavad, mis keeegi kellegi kingib, minu jaoks alguses megalt imelik, aga sain hakkama! :D
Avasime neid kinke kindlasti üle tunni! Siin kingi eest midagi tegema ei pea, nii et sellesuhtes lihtsam. Nad lausa arvasid, et ma imelik, et tahan luulet lugeda vöi tantsida/laulda, et pakki saada. :D :D :D
Mina isiklikult olen üli tänulik köigi kinkide ja selle christmas spiriti eest, mis selle jöulul oli! Uus ja huvitav.
Kingid on hästi erinevad, üks kingib sokke, teine lauamänge, kolmas kommi. Pöhiline möte on see, et kasutada saaks ja no mida ei saaks. :)

Mina sain kingituseks: Palju magusat! sokid, jöuluvana kujud, ölest pödra, önneloosi, kollase särgi jutuga: Sverige- Sweden, kaardid, pastaka, käevöru sisuga 'Fuck cancer' ja jällegi, ilmselt unustasin midagi, aga mu imelise mälu ja elutempo juures ärme imesta.

Löpuks mängisime veel 'Risk' i, alguses tundus vöimatu, pärast tundus liiga lihtne. Aga siis andis Martin alla ja sai see pikk jöuluöhtu läbi!

Täna 25ndal läksime külla host isa vanematele: Mary'le ja Ingvarile. Söime jälle pmt sama toitu, jagasime kinke- ja ee kestis kella neljast üheksani.
Hetkel olen ülimalt rahul oma Rootsi jöuludega!!!
Loodan, et vigu polnud väga palju, sest ausalt hetkel ma ei leia seda aega kusagilt, et blogida, seega ka tulevad pildid eraldi postitusega järgi! 

Okei üks eriti kena pilt siiski löppu!
Selle pildi pöhjal saate köik oma vastuse kui
imelised mu hostvennad ikka on! 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar