kolmapäev, 10. detsember 2014

Julbord!

Mul on alati pärast kooli piisavalt aega, et kiire sissekanne teha blogisse, aga kunagi ei jõua! 
Ehk tavaliselt pärast kooli (oleneb, mis kell kool löppeb). Tulen koju, kui teisi pole, teen arvuti lahti vöi tegelen mingi pooleli oleva tegevusega. Kui teised ka kodus, siis kas jutustame oma päevast vöi hakkame süüa tegema. 
Õhtusöögid on ALATI koos! Siin ei ole neverever sellist asja, et keegi võtab taldriku ja läheb oma tuppa seda sööma.. humm, pärast vahetusaastat peab mu päris pere uute reeglitega leppima hakkama. :)) (edu teile)
Hetkel võingi öelda, et juba on üks punkt mu vahetusaasta ootustest täidetud, ma tahtis näha, kuidas teised pered, mitte tavalised Eesti pered elavad. Kuidas ja mida nad teevad, sest see on täiesti ulmeline, kui erinevalt inimesed oma elusid elavad!
Eelmine nädal oligi siis selline, et mu klassil oli ÜRO- rollplay, ehk siis see, mida me tunnis juba mitu mitu mitu nädalat teinud oleme, tuli ette kanda jne. Mina selles osalema ei pidanud, sest seda kooli ma nagunii ei lõpeta. Seega hõissa- kolmapäevast reedeni kooli minema ei pidanud, tundus täitsa väikse puhkusena. 
Kodus olin ka sel ajal põhiliselt üksinda, sest host-ema viibib hetkel Lundis nädalasees, kus ta saab oma kiiritust ja Henrik oli oma isa majas seni kuni too oli Moskvas. Ehk siis eelmine nädal. Õhtul kui host isa koju tuli siis nagu ikka meisterdasime midagi süüa, vaatasime telekat või jutustasime niisama. 
Kolmapäeval kui teada sain, et koolis olema ei pea nädala lõpuni, siis mõtlesin kohe, et ei, niisama ma nüüd ka päris ei passi, nii palju puhkust pole vaja. 
Kirjutasin Kristiinale ja uurisin, mis tal plaanis on, et äkki on tal soov minna Malmösse, kus on suur-suur kaubanduskeskus Emporia. Tuli välja, et tal oli täitsa plaanis oma kolme klassikaaslasega sinna minna. Well, mõeldud tehtud, läksin siis kolmeks rongile ja shoppasime Emporias või siis nimetada seda pigem fika'ks, sest alguses külastasime pmt kahte-kolme poodi, siis otsustasime, et fikale espresso house ja siis otsisime kristiina vennale jõulukingitust, toidupood ja nii oligi aeg seal maal, et pidin minema tagasi, kuna mul vaja vötta Hässleholmist buss tagasi koju..
Ütleme nii, et nii nagu arvatud, et tuleb vahva shoppamine, tuli lihtsalt vahva koosolemine. Shoppama võib jõuluvaheajal minna või enne jõule..

Neljapäev oli puhas vedelemis päev, kuulasin Genka ja Paul Oja albumit ja nii see päev mööda sai!
Reedel tuli host-ema juba lõunaks koju, nii et tegelesime jõulukaartide ja asjadega! Õhtu lõpuks valmistasime host-isaga kahekesi õhtusöögi ka. 
Jaha, reedel oli ka Idoli (rootsi superstaari saade) finaal, kus võitis Lisa, kes oli ka tõesti parim!
https://www.youtube.com/watch?v=i28rL3DPP7M Siit lingilt näete võidulugu.

Laupäev möödus üpris koduselt, hommikul vaatsime suusatamist ja valmistasime jõulutoitu. Siin on väga suur komme asju ette valmistada ja sügavkülma panna, ning siis jõulusöömaajal välja võtta, et ei peaks jõule köögis veetma.
Mingi aeg tuli host-ema sõbranna oma koertega külla ja nii see päev ka õhtusse sai.. Tegime see õhtu host isaga mingit neile omapärast vorsti, mille täitsime, tomati- sibula- juustuga ja kõrvale valmis kartulipuder- mmmmm!

Pühapäeval oli see kauaoodatud Julbord. Ehk siis tohtu suur jõululaud, kus oli palju, väga palju erinevaid kalu, liha, sooja toitu.. ja no muidugi mis parim- palju erinevaid kooke, mandariine ja komme- mida ei jõudnudki süüa pärast kooke.. Kohvi maitses ka hea nagu alati.
Pilte panen ka!
Pärast julbord'i läksime vanima host venna juurde teiste vendadega. Kavas oli jälle see vahva kaartidega mäng, xboxilt bowling ja jalka. Bowlingus läheb xboxi peal palju paremini kui päriselt. :) Lahe mäng. :D
Terve õhtu oli korraliku täissöönud pardi tunne, sest ma pidin ju kõiki asju proovima, aga kõike oli jube palju!!
Lisaks pean mainima, et nende jõulupuder on see, mida mina varem kodus olen kui magustoitu söönud, ehk siis riis vahukoorega, ohkuidas see neile veel lisaks köigele meeldib! ;)


See nädal pole koolis midagi erilist juhtunud, kui välja jätta see, et selle kooli õpilased ja õpetajad mind kordamööda nii endast välja ajavad... Ühele on raske mulle tähtsamaid asju, ehk siis kui mingi tunni muutus on öelda, et et meil on see tunnis muutus inglise keeles, teisele on raske seda mulle öelda, ka sest neil on endalgi palju asju mis meeles pidada, pea siis seda rasket asja ka veel meeles.. PS! küsisin ilusti viisakalt, et kui tal meeles on, et siis võib ülekorrata, et ma ei saa iga kord aru, sain korraliku pasarahe vastu- küsija suupihta ei lööda- tõsi, see lastakse lihtsalt korraliku virtsaga üle. :) - Ei noh, muidu kool meeldib, mis ikka! :D
Olen mõelnud ka klassivahetusest, aga reaalselt lüket pole teinud, esiteks enne jõule, ehk viimane nädal veel elan vabalt üle ja kes teab, vb polegi kusagil mujal klassis ruumi ja vb nad ei aksepteeri kui suuna muutuse teeks vms.. Igaljuhul plaan oma mentorile varsti kurta on. ;) Sest loodetavasti olukord halvemaks minna ei saa- ehk mu klassikaaslased on üldjuhul väga kenad inimesed, kui küsid siis vb proovitakse midagi vastata kah, pärast seda vb tekib huvi kah, räägitakse kaks sõna, siis pööratakse pilk tagasi telefoni, hmm. Väga lõbus. Samas kellelgi selle uustulnuka vastu erilist huvi pole, las ta ollab ja istub meil siin.. Keegi minema ei aja, aga kui läheks, sis väga vahet poleks kah.
No, ma üritan igas päevas midagi postiivset lõpuks leida, nt üks päev, jäi üks tund ära, teises oli õpetaja täielik pohhuist, aga postiivne pool- rong ei jäänudki hiljaks! ;)

Selle nädala plaanid veel.. poole tunnipärast lähen trenni, mis on selle aasta viimane trenn, väike trenn, väike glögi ja piparkook.
Homme läheme host-emale külla Lundi ja reedel siis vb väiksele shoppingule.
Laupäeval on Lucia, läheme seda vaatama-kuulama.
Pühapäeval tähistame mu sünnipäeva. Kui mina arvasin, et mina ja mu hostvanemad, vb host vennad kah, siis host ema oli lisaks kutsunud ka Ronny ja host-isa vanemad. Väga armas, et nad arvavad, et on kena tulla, teen neile kirjut koera ja vast leiame mõned Eesti kommid-küpsised ka, ehk ma poleks kunagi arvanud, et minu täisealisuse tähistamine tuleb niiviisi siin- Rootsis! Mitte oma sõprade seltsis. :) Teistmoodi, arvatavasti ka täitsa vahva.

mu armas host-pere! (imelikul kombel on kõik enam-vähem normid jäänd)

mina oma KOLME host-vennaga
Vasakult: Henrik, mina, Marko ja Martin

Emporia- kabanduskeskus Malmös

julbord!



koogid- üks parem kui teine. Lisaks juust.
// Soojust kõigile!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar